Sökning: "sammanfattning om hotell"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden sammanfattning om hotell.

  1. 1. Hotellbesök för den klimatsmarta: Hotellgästers påverkan av hedonistiska begär

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Line Svahn; Cecilia Fager; [2022]
    Nyckelord :Hotell; värdesamskapande; kundnöjdhet; hållbarhet; miljö; hedonism; konsumtion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hotellbesök för den klimatsmarta- hotellgästers påverkan av hedonistiska begär Nivå: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management, Lunds universitet, Campus Helsingborg. Författare: Line Svahn och Cecilia Fager Handledare: Ida Wingren Problemområde: Värdesamskapande utifrån hållbarhetsaktiviteter inom hotellsektorn Syfte: Syftet med den här studien är att granska huruvida hedonism har någon inverkan på gästens syn av hållbarhet vid hotellvistelser. LÄS MER

  2. 2. Den glömda marknadsföringen : En kvalitativ studie om hur hotell marknadsför och arbetar med hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Erika Nilsson; Mikaela Videfors; [2015]
    Nyckelord :Hållbarhet; hotell; marknadsföring; grön marknadsföring; miljö; CSR;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING TITEL: Den glömda marknadsföringen KURS: Företagsekonomi III – Examensarbete FÖRFATTARE: Erika Nilsson och Mikaela Videfors HANDLEDARE: Miralem Helmefalk EXAMINATOR: Leif V Rytting NYCKELORD: Marknadsföring, grön marknadsföring, CSR, miljö, hållbarhet, digital marknadsföring, hotell. SYFTE & FORSKNINGSFRÅGA: Studiens syfte är att undersöka hur hotell i Kalmarregionen arbetar med hållbarhet och hur det förmedlas genom deras marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. If I could download clothes, I would

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fredrika Carlsson; Malin Cederberg; [2014]
    Nyckelord :E-handel; butikshandel; identitetsskapande; konsumtionsbeteende; konsumtionsrisk; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: If I could download clothes, I would - En studie kring vad som påverkar konsumenters köpbeslut mellan e-handel och butikshandel. Författare: Fredrika Carlsson och Malin Cederberg Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen Institution: Institutionen Service Management - Hotell och Restaurant, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Handledare: Mia Larson Problembeskrivning: I samband med den växande e-handeln väljer fler konsumenter att överge butikshandeln och istället vända sig till e-handel. LÄS MER

  4. 4. Onlineresebyråers påverkan på hotellanställdas relationsskapande till gäster

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Hellström; Emelie Henricsson; [2013]
    Nyckelord :Cultural Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract In 2012, Sweden’s largest magazine in the hospitality industry, Besöksliv, published an article on the conflict between Nordic Choice, a hotel chain, and Expedia, an online travel agency. This conflict spurred our interest in examining the relationship between hotels, online travel agencies, and hotel guests. LÄS MER

  5. 5. Chefens stöd i relationen till sina medarbetare: en studie kring hur stöd för frontpersonal upplevs genom relationen mellan frontpersonal och deras chefer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofie Fredriksson; Sara Thorén; [2013]
    Nyckelord :frontpersonal; medledarskap; relationer; chefskap; upplevt stöd; ledarskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Chefens stöd i relationen till sina medarbetare: en studie kring hur stöd för frontpersonal upplevs genom relationen mellan frontpersonal och deras chefer Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01, Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT2013 Författare: Sofie Fredriksson & Sara Thorén Handledare: Eerika Saaristo Nyckelord: Upplevt stöd, ledarskap, chefskap, relationer, medledarskap, frontpersonal Problem: Frontpersonal kan genom bra servicemöten med kunder skapa relationer som kan leda till framgång i serviceverksamheter, och chefer tycks ha en roll i att påverka medarbetarnas prestation. Utifrån detta är det motiverat att undersöka vilken betydelse chefer har i att stödja sina medarbetare, samt hur stöd för frontpersonal utformas i relationerna mellan chefer och medarbetare. LÄS MER