Sökning: "servicesystem"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade ordet servicesystem.

  1. 6. Relationsmarknadsföring via digitala kanaler : Fallstudie Xtended Business & Event

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alicia Bergenstråhle; Marika Svensson; Louise Röhr; [2017]
    Nyckelord :Marketing; Relationship Marketing; digital channels social media; Marknadsföring; Relationsmarknadsföring; Digitala kanaler; Sociala medier;

    Sammanfattning : This study is conducted in Swedish. The way companies are working with marketing is constantly changing. The digital development is affecting the whole society and has enabled new ways of marketing. That makes it important to keep it up in a constantly changing world. LÄS MER

  2. 7. Processkartläggning av servicesystem : För första återkoppling till kund och utformning av en förbättringsmodell

    M1-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Elvira Bäck; Sanna Pyhälä; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Strukturering och planering har länge varit känt som viktiga faktorer som påverkar hur en verksamhet ska fungera. Förståelsen för detta har inte alltid varit densamma. Längre tillbaka fanns inte kunskap om vad detta gav. Forskning har under åren genomförts angående planering och strukturering och olika resultat har framkommit. LÄS MER

  3. 8. Serviceförväntningar hos kunder : En jämförande studie mellan Acne och H&M

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Linn Ekman; Isabel Heilborn; [2012]
    Nyckelord :service; H M; Acne; kundkontakt; retail; contact with customer; word of mouth; store atmospheric; expectations; detaljhandeln; butiksatmosfär; förväntningar;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar service, ett fenomen som har växt sig starkare de senaste årtiondena och som har kommit att bli ett avgörande verktyg för många företag för att kunna skapa marknadsfördelar. Att ett företag förvaltar mötet dem och kunden emellan på bästa sätt är ofta en kritisk faktor för att få kunden att återvända till butiken även nästa gång. LÄS MER

  4. 9. Schema och rapportering: En prototyp i form av en Android applikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Högskoleingenjörsutbildning i datateknik

    Författare :Bakhodirzhon Ahunov; Iyad Abu-Sneineh; [2012]
    Nyckelord :android; applikation; disa; servicesystem; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : DISA is an international company in the foundry industry. They build and develop foundry machinery to foundry companies around the world. They also help its customers to provide service on the machines. Today, their customers have no effective system for reporting errors, work and documentation of service. LÄS MER

  5. 10. Vad kan ett serviceföretag vinna genom inblick i servicemötet? - En fallstudie av interaktionen mellan personalen och kunden i en Lindexbutik

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Marie-Louise Ahlström; Stina-Lotta Bruhn; [2007]
    Nyckelord :servicemöte; servicekvalité; arenaperspektiv; självvalsbutik; kunskap; information; organisationskommunikation; profil; image; kunskapsnivåer; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Jakten på stordriftsfördelar har skapat en detaljhandel där det är enklare att härma andras servicesystem än att skapa egna, unika. En detaljhandel där ingen sticker ut och är annorlunda! Som kund betyder det att du idag shoppar i självvalsdjungeln, där du ska serva dig själv och inte förvänta dig att någon kan hjälpa dig när du är i ”klädnöd”. LÄS MER