Sökning: "sex tourism"

Visar resultat 16 - 20 av 62 uppsatser innehållade orden sex tourism.

  1. 16. Sol, sand, surf och sex : En kvalitativ postkolonial diskursanalys om den mediala turismrapporteringen från Haiti och Dominikanska Republiken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Jimmy Olofsson; [2018]
    Nyckelord :Dagens Nyheter; diskurs; diskursanalys; Dominikanska Republiken; Haiti; kolonialism; postkolonial teori;

    Sammanfattning : The essay is about how Swedish media have chosen to report on tourism from Haiti and the Dominican Republic in 1993-2018. There may be many different aspects to look into within this but the aspects that have been studied are the degree to which nature and culture are seen in this reporting. LÄS MER

  2. 17. Upplev Göteborg! : Fallstudie om ett digitalt redskap hos Göteborg & Co

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ellen Hansson; Viktoria Viding; [2018]
    Nyckelord :Destination Marketing Organizations; destination development; destination marketing; destination branding; online marketing; digitalization; devices; tourism; Destination Marketing Organizations; destinationsutveckling; destinationsmarknadsföring; destinationsvarumärke; onlinemarknadsföring; digitalisering; redskap; turism;

    Sammanfattning : Digitala redskap är nu för tiden en vanlig strategi inom marknadskommunikation och destinationsutveckling. Trots detta är litteratur i ämnet begränsad. Därför har denna studie strävat mot en fördjupad förståelse för Göteborg & Co:s digitala redskap Evenemangskalendern. LÄS MER

  3. 18. Mediebilden av Sverige i USA : En kritisk diskursanalys av den förmedlade bilden avSverige i New York Times och Washington Post

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Mathias Ekström; Hamid Akhundov; [2017]
    Nyckelord :image; tourism; media; discourse; Sweden; USA; image; turism; media; diskurs; Sverige; USA;

    Sammanfattning : I denna studie undersöktes den internationella image av Sverige som förmedlats i tryckta medier i USA. Syftet med arbetet var att undersöka hur imagen av Sverige förmedlas i amerikanska medier samt hur den uppfattas av medborgare från USA i Sverige. LÄS MER

  4. 19. Vägen till en förlängd säsong : En studie om samarbete i Stockholms skärgård

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Kaan Gölcük; Linnea Willebrand Vinnberg; [2017]
    Nyckelord :Cooperation; cluster; longer seasons; archipelago; Stockholm archipelago; development projects; trust; Skärgårdsstrategin; destination development; rural destinations; networks; tourism networks; entrepreneurs.; Samarbete; kluster; säsongsförlängning; skärgården; Stockholms skärgård; utvecklingsprojekt; tillit; skärgårdsstrategin; destinationsutveckling; rurala destinationer; nätverk; turismnätverk; entreprenörskap;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur företag inom besöksnäringen i Stockholms skärgård samarbetar och om samarbete kan leda till längre säsonger. Samt huruvida de statligt finansierade utvecklingsprojekten i skärgården bidragit till längre säsonger enligt de undersökta företagen. LÄS MER

  5. 20. Hotellbranschens roll i kampen mot sexhandeln : en studie om det sociala ansvarstagandet bland hotell i Sverige

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Julia Waage; Peter Laveryd; [2017]
    Nyckelord :sex trade; hotel; social responsibility; csr; sexhandel; hotell; socialt ansvar;

    Sammanfattning : Turismindustrin är ständigt växande över hela världen och hotellbranschen är den mest betydelsefulla aktören i det turistiska systemet. Därför är det av stor vikt att den tar sin stora roll och så även sitt samhälleliga ansvar på största allvar. LÄS MER