Sökning: "sex tourism"

Visar resultat 21 - 25 av 62 uppsatser innehållade orden sex tourism.

  1. 21. Stockholms Lokaltrafik som attraktionskraft för utländska turister : En studie av turisters attityder gentemot SL

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Ahmed Dukale; Hany Al-Habboby; [2016]
    Nyckelord :information; utländska turister; kollektivtrafik; SL; Stockholm; upplevelse;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate how foreign tourists experienced StockholmPublic Transport (SL), and how this affected their visit in Stockholm. This is to the try to help SL with knowledge to improve its services for this target group. LÄS MER

  2. 22. Should sex tourism be viewed as a threat for future development? : A perspective that explores the general approach of sex tourism and prostitution in the tourism industry based on historical, cultural, and traditional values in The Gambia.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Louise Jonsson; Matilda Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Toubabs; Bumsters; Sex Tourism; Child sex tourism; Prostitution; Sustainable development; Tourism; Sex; Undeveloped countries; Gambia; Africa; Europe; Colonialism; NGO’s; Family values and Islam.;

    Sammanfattning : This bachelor thesis describes the component of society which sex tourism descends from in Gambia. Sex tourism is an emerging sub-industry to tourism that affects several different social spheres in communities that are characterized by tourism. LÄS MER

  3. 23. Stockholm - Störst, bäst och vackrast? : En kvalitativ studie om synen på konkurrens hos de officiella marknadsföringsorganisationerna och inofficiella konsulter inom turismnäringen med Stockholm som utgångspunkt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jakob Carlsson; John Fredholm; [2016]
    Nyckelord :Stockholm; turism; konkurrens; destinationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att jämföra hur synen på konkurrens och destinationsmarknadsföring ser ut mellan de Skandinaviska huvudstäderna, med fokus på Stockholm, utifrån de officiella destinationsmarknadsföringsorganisationerna och konsulter inom turismbranschen. Metod: Denna studie omfattar en kvalitativ metod där personliga intervjuer har genomförts med sex respondenter relevanta för uppsatsens syfte. LÄS MER

  4. 24. “Vita kvinnor är till för att gifta sig med, svarta kvinnor är för att sätta i arbete och mulattskor för att älska med” : En kvalitativ studie om kubaners föreställningar gentemot jineteros och jineteras på Kuba

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Sara Borras; [2016]
    Nyckelord :Jineterismo; jineteros; jineteras; prostitution; sex tourism; Cuba; gender; race; stigma; stigmatization; the Caribbean; self-perception; Social Sciences;

    Sammanfattning : “Las mujeres blancas son pa’ casarse, las negras pa’ trabajar y las mulatas pa’ hacer el amor” The aim of this study was to examine Cubans understandings of and attitudes towards the phenomenon jineterismo, and the concepts’ relation to discourses on gender, race and class, in order to develop a broader understanding of the concept and the process of stigmatization of the people engaged in it. The term jineterismo refers to various forms of illegal activities performed by Cubans (called jineteros/jineteras) which all can be linked to international tourism, including sexual and economical relationship with foreign visitors. LÄS MER

  5. 25. Är företagen maktlösta? : En studie om hur tjänsteverksamheter kan gynnas av eWOM.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Persson; Sofia Pettersson; Robin Thunberg; [2015]
    Nyckelord :electronic word-of-mouth; regional airlines; two-way communication; personal connection; hot topics; ambassadorship; servicequality; physical evidence.; elektronisk-word-of-mouth; regionala flygbolag; tvåvägskommunikation; personlig anknytning; snackisar; ambassadörsskap; servicekvalitet; servicelandskap;

    Sammanfattning : Syfte & Forskningsfråga: Syftet med denna studie är att förstå hur regionala flygbolag arbetar med elektronisk word-of-mouth (eWOM) genom att undersöka och analysera på vilket sätt företag kan arbeta med eWOM, vilken betydelse eWOM har för tjänster inom turismsektorns privata marknad samt vilket inflytande konsumenter har genom eWOM. Med syftet i baktanke formulerades forskningsfrågan: Vilken betydelse har eWOM för företag inom turismsektorn och hur kan de använda eWOM i sin marknadsföring?   Metod: I denna studie har vi använt oss utav en kvalitativ metod för att ha möjlighet att få en djupare förståelse för det valda forskningsämnet. LÄS MER