Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 50 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Barnidolens kriskommunikation på Instagram : En retorisk undersökning av influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation efter skandalen 2022.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lina Björkman; Isa Franzén; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Pontus Rasmusson; Image repair - theory; rhetoric; crisis of confidence; cancel culture.; Kriskommunikation; Pontus Rasmusson; Image repair-theory; retorik; förtroendekris; cancelkultur;

    Sammanfattning : Studien undersöker influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation i relation till den förtroendekris som inträffade när hans YouTube-kanal. Kanalen lades ner på grund av att han brutit mot YouTubes riktlinjer gällande sexualisering av barn. LÄS MER

  2. 7. “I’m fat and you like it” – om kroppsbilden hos män som har sex med män utifrån erfarenheter på plattformen Grindr

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Sara Jansson; Sam Alvehus; [2022]
    Nyckelord :Grindr; sexual minority men; homosexual men; stigmatization; objectification; sexuality; dating apps; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aimed to understand how men who have sex with men discuss their body image in relation to the networking app Grindr. It also focused on how these men handle thoughts and feelings about their body which occurred when using the app. LÄS MER

  3. 8. Sex säljer! Sexualisering av kvinnan inom digital marknadskommunikation : En studie med modebranschens fast fashion-segment i fokus

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jenny Widjestam; Amanda Skoglund; Rebecka Enevoldson; [2022]
    Nyckelord :symbols for sex; sexualization of women; marketing communication; digital marketing communication; fast fashion; marketing culture; sexual messages; Symboler för sex; sexualisering av kvinnan; marknadskommunikation; digital marknadskommunikation; fast fashion; marknadsföringskultur; sexuella budskap;

    Sammanfattning : Sedan långt tillbaka i tiden har sexualisering använts inom marknadsföring som ett strategiskt verktyg för att öka och bibehålla konsumenters uppmärksamhet. Numera har digitaliseringen av marknadskommunikation lett till att konkurrensen om konsumenters uppmärksamhet är hårdare än någonsin. LÄS MER

  4. 9. ”Hur ska jag profilera mig för att gå hem?” En kvalitativ intervjustudie om hur unga kvinnor resonerar kring sexualisering och självsexualisering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Caroline Bogren; Emelie Kjellman Ask; [2022]
    Nyckelord :women; sexuality; sexualization; self-sexualization; femininity norms; gender; kvinnor; sexualitet; sexualisering; självsexualisering; femininitetsnormer; genus;

    Sammanfattning : Kvinnors kroppar och sexualitet har historiskt kontrollerats och styrts, men att leva som kvinna i Sverige idag innebär ur många avseenden ökade friheter och rättigheter. Samtidigt finns det fortfarande en mängd potentiella utmaningar för kvinnor att förhålla sig till relaterat till kropp och sexualitet i en, vad som kan beskrivas som, allt mer sexualiserad kultur. LÄS MER

  5. 10. Quantitative Analysis of Customizable Player Avatars in an MMORPGEnvironment

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Mikhail Gardberg; Siri Kjerf; [2022]
    Nyckelord :Video Games; Representation; Hypersexuality; Fashion; Digitala spel; representation; hypersexualitet; mode;

    Sammanfattning : Sexualization of video game characters has been noted to have real world consequences. While there are studies surrounding characters designed by video game developers, the same cannot be said for players' choice of attire. LÄS MER