Sökning: "självbild instagram"
Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade orden självbild instagram.
21. Den eviga strävan efter idealet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel Den eviga strävan efter idealet En kvalitativ studie om samspelet mellan kvinnliga ideal, konsumenters identitet och personliga varumärken på Instagram Seminariedatum 2016-06-02 Ämne/kurs FEKH29, Examensarbete kandidatnivå, marknadsföring, 15 HP Författare Emma Bogren, Annika Eriksson och Julia Sjöberg Handledare Clara Gustafsson Begrepp Kvinnliga ideal, Personliga varumärken, Identitet, Konsumenter Problem Individers självbild utmanas ständigt av media på grund av de ouppnåeliga ideal som ofta framställs av media. Syfte Syftet med studien är att utifrån forskning kring varumärken, CCT och Self Concept Theory undersöka personliga varumärkens samverkan med kvinnliga ideal och på så vis bidra till forskning kring konsumentbeteende. LÄS MER
22. Vem är du, vem är jag? : En kvalitativ studie om hur och varför unga människor använder Instagram
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Uppsatsen undersöker varför unga kvinnor och män använder Instagram, hur de väljer att framställa sig där och om man kan se några likheter och/eller skillnader. Kvalitativa intervjuer har genomförts med fem kvinnor och fem män i åldern 23-30 år som alla är användare av Instagram. LÄS MER
23. ”Man skulle ju aldrig lägga upp en ful bild på sig själv liksom.” En kvalitativ studie om unga kvinnors uppfattningar om och erfarenheter av utseendefokus på Instagram – med inriktning på deras självbild
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: ”Man skulle ju aldrig lägga upp en ful bild på sig själv liksom”. Författare: Ronja Rieman Kurs: C-uppsats inom medie- och kommunikationsvetenskap Termin: Vårtermin 2014 Handledare: Malin Sveningsson Antal ord: 23.553 ord inklusive bilagor (19. LÄS MER
24. I stort sett handlar det om likes : En studie i hur normer och beteendemönster ser ut och skapas för användandet av Instagram
Kandidat-uppsats, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)Sammanfattning : Det här examensarbetet handlar om ungdomar 16-19 år gamla och deras relation till sociala medier och då med fotoappen Instagram i fokus. Den bygger på en undersökning i två delar; en intervjudel med informanter för att se hur instagramdiskursen ser ut, hur de använder sig av appen, tolkar och tänker och en observationsdel där jag tagit del av samma informanters bilder på Instagram. LÄS MER
25. Människan bakom filtret : En kvalitativ studie om inställningen till Instagram
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : .... LÄS MER