Sökning: "skärm"

Visar resultat 21 - 25 av 285 uppsatser innehållade ordet skärm.

  1. 21. CET Viewer : Visualisering och interaktion med 3D-miljöer på multi-touch skärm

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Victor Niskala; [2023]
    Nyckelord :3D; multi-touch; interaction design; OpenGL; 3D; multi-touch; interaktionsdesign; OpenGL;

    Sammanfattning : Detta arbete har utforskat möjligheterna att exportera en ritning gjord i programvaran CET Designer och importera den i en iPad-applikation där man kan interagera med modellen i 3D med hjälp av enhetens multi-touchgränssnitt. Exporten gjordes till formaten obj och mtl med hjälp av CET Designers egna programmeringsspråk, CM. LÄS MER

  2. 22. Digitala verktyg i svenskundervisningen : En kvalitativ studie kring F-3 lärares uppfattning om digitalläsnings inverkan på elevers läsutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Joelle Iskef; [2023]
    Nyckelord :Digital tools; e-book; reading development; digital reading; book services; motivation; Digitala verktyg; e-bok; läsutveckling; digital läsning; boktjänster; motivation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur professionella lärare resonerar kring användningen av digitala verktyg för att utveckla läsintresset och att avgöra hur användbara digitala boktjänster är för att utveckla läsfärdigheter. Intervjuer med åtta lärare genomfördes för att samla in kvalitativa data. LÄS MER

  3. 23. Evaluating Virtual Reality as a Medium for Usability Testing on Inflight Entertainment Applications

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

    Författare :Rasmus Andersson; Fredrik Voigt; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; VR; Usability Evaluation; Usability Testing; UX; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This thesis aims to evaluate the feasibility of using virtual reality as a medium for usability testing. Usability testing has long been an important part of any iterative development process. Most usability testing is, however, done in a lab setting, outside the product's natural environment. LÄS MER

  4. 24. ’’Att ha ett samtal fysiskt och ha samtal på skärm, den skillnaden tyckte jag var rätt stor, man ser inte samma saker på en person’’ : En kvalitativ studie om hur socialrådgivare inom missbruksbehandling upplevde övergången till digital samtalsbehandling och deras upplevelser av arbetsrelaterad stress under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Adam Hansson; Mortada Alkabi; [2023]
    Nyckelord :Digitization; digital conversations; addiction treatment; stress; work-related stress; Digitalisering; Digitala samtal; Missbruksbehandling; Stress; Arbetsrelaterad stress;

    Sammanfattning : Tidigare forskning tyder på att digitala samtal och fysiska samtal inte har samma effekt. Under Covid-19 var socialrådgivare på en behandlingsenhet i södra Sverige tvungna att ändra sina fysiska samtal till digitala på grund av restriktioner och nya riktlinjer. LÄS MER

  5. 25. Digitala läromedel : Rätt riktning för en digitaliserad värld?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Esther Liljenberg; Hilda Lindhé; [2022]
    Nyckelord :Digitala läromedel; digitala strukturer; digitalisering; läsförståelse; lässtrategier;

    Sammanfattning : I skolans värld används allt fler digitala läromedel. Forskning visar på att läsförståelsen försämras av att läsa på skärm och att det krävs speciella förmågor för att ta sig an digitala texter. LÄS MER