Sökning: "skriva på uppdrag"

Visar resultat 11 - 15 av 87 uppsatser innehållade orden skriva på uppdrag.

  1. 11. Tala om arkitektur : Om två arkitekturorganisationers förhållande till talet, språket och behovet av utbredd kunskap inom ett samhällsbärande område

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Lisa Daram Westling; [2021]
    Nyckelord :Architecture; language; production process; practical knowledge; public knowledge; critical knowledge; knowledge dissemination; cooperation; Arkitektur; språk; arkitekturprocess; produktionsprocess; praktisk kunskap; samverkan; allmänhetens kunskap; kritik; kunskapsspridning;

    Sammanfattning : På ett övergripande plan handlar den här studien om språkets roll inom arkitektur, teoretiskt och praktiskt. Titeln Tala om arkitektur refererar till vad som händer i talad mening, mellan arkitekter, mellan arkitekter och andra yrkesgrupper och – bredare – i allmänt tal om arkitektur. LÄS MER

  2. 12. Scanias Elnät

    M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Elias Khoury; Yonathan Ghebreamlak; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Scania AB är en av Sveriges största exportföretag och därför är en stor del av Sveriges ekonomi. Deras tillverkning av lastbilar går globalt men det stannar inte där utan Scania letar alltid efter att utveckla och förbättra deras produktion. LÄS MER

  3. 13. Undervisning i förskolan : En kvalitativ studie om pedagogers resonemang om undervisningsbegreppet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Daniel Sörensen Svensson; Beatrice Ruth; [2021]
    Nyckelord :Undervisning; förskola; kvalitativ studie; Undervisningsbegrepp; yrkesroller; läroplanen; vårdnadshavare;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna studie är att undersöka hur yrkesrollerna i förskolan resonerar om begreppet undervisning och hur man arbetar med detta begrepp i verksamheten. Med hjälp av våra frågeställningar vill vi ta reda på hur yrkesrollerna tolkar undervisningsbegreppet och hur de tolkar begreppet utifrån sitt uppdrag i läroplanen. LÄS MER

  4. 14. Lärarens inställning och användande av digitala verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Incegül; Arbnora Rexhepi; [2020]
    Nyckelord :digitalisering; yngre barn; digitala verktyg; digitala enheter i undervisingen;

    Sammanfattning : Inom ramen för grundlärarutbildningen F-3 i kursen ”självständigt arbete i fördjupningsämnet”, vid Malmö Universitet, har vi fått i uppdrag att skriva ett självständigt arbete med utgångspunkt i vårt fördjupningsämne: svenska. Genom vår kunskapsöversikt vill vi ta reda på vilka faktorer det är som påverkar lärarens inställning till digitala verktyg och hur lärarens inställning i sin tur påverkar i vilken omfattning de digitala verktygen används i undervisningen. LÄS MER

  5. 15. Svenskämnets litteraturundervisning – en kamp mellan meningsfullhet och mätningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Svenska språket

    Författare :Stina Sigurdsson Jonsson; [2020]
    Nyckelord :Litteraturundervisning; skönlitteratur; svenskundervisning; litteraturdidaktik; läsning; färdigheter; erfarenheter; mätning; bedömning; läsarter; receptionsteori; gymnasieskolan;

    Sammanfattning : Svensklärare har ett omfattande uppdrag på sina axlar. De ska se till att eleverna genom undervisningen blir både språkligt och kommunikativt kompetenta, samtidigt som litteraturundervisningen ska leda till att eleverna lär känna sig själva och andra. LÄS MER