Sökning: "social matchning"
Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser innehållade orden social matchning.
16. ”Betalt samarbete med…” : En studie om attityder och åsikter till Instagrams annonseringspolicy och ekonomiskt kompenserade inlägg publicerade av influencers
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Influencer marketing is an effective method, rather than traditional advertising strategy, due to that the method is perceived more authentic and trustworthy. During autumn 2017 the social media platform Instagram introduced an advertising policy to distinguish personal opinions and advertising – due to this advertising is more visible than ever before on the social media platform. LÄS MER
17. Förslag till design av IT-stöd för planeringsfasen av fysiska evenemang : En studie om hur IT-stöd kan designas för att stötta socialt nätverkande under planeringsfasen av fysiska evenemang
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Målet att förbättra socialt nätverkande mellan deltagare på fysiska evenemang kan uppnås genom informationsutbyten med stöd av digitala matchningssystem. Evenemangsdeltagare har ett behov av att under sin planeringsfas få tillgång till information kring andra besökare och evenemangets innehåll då dessa är viktiga faktorer vid beslutet att besöka ett evenemang. LÄS MER
18. Hållbart livslångt lärande i diskretionärt arbetsliv - en studie av yrkesverksammas reella villkor för lärande i kunskapsintensiva storföretag
Master-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Hög efterfrågan på kompetensutveckling speglar behovet av kunskap och livslångt lärande i företag idag. Lärosätena har en central roll i samhället som utbildare, kan de stödja yrkesverksammas livslånga lärande i diskretionärt arbete på ett hållbart sätt? Studiens syfte är att bidra med kunskap om de reella villkoren för att ägna sig åt livslångt lärande. LÄS MER
19. Vad skapar en ”match made in heaven”? En kvalitativ studie av fyra samarbeten mellan personliga varumärken och produktvarumärken.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I och med det ökande användandet av sociala medier och en misstro till traditionell reklam har varumärkesstrategin Influencer marketing utvecklats. Influencers är personliga varumärken som tillsammans med produktvarumärken ingår i ett samarbete, så kallat co-branding. LÄS MER
20. Beyond GDP Growth: Scenarios for the Swedish energy demand and electricity supply system
Master-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : The project was developed within the “Beyond GDP Growth: Scenarios for sustainable building and planning", a joint program developed by a consortium of Swedish research centers and managed at KTH. The aim of the program is to explore future scenarios that could allow Sweden to achieve both environmental and social goals by 2050. LÄS MER