Sökning: "sociala media resa"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden sociala media resa.
11. Developing an Artificially Intelligent Tool for Grief Recovery
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Artificiell intelligens, AI, har länge ersatt människor i fysiskt tunga och monotona uppgifter och har på senare år tagit sig in allt mer i vår vardag i form av allt från robotdammsugare, assistenter som Apples Siri till riktad reklam i sociala medier. I detta masterexamensarbete undersöks huruvida AI skulle kunna implementeras i mer personliga delar av livet, så som i ensorgebearbetningsprocess och hur ett sådant verktyg skulle se ut. LÄS MER
12. (S)examensarbete
Kandidat-uppsats, Konstfack/TextilSammanfattning : Preface: Thank you to all the women in my life who have supported me through this process; to my mother, to my other mother (Susan), to Kara, to Jordan and, of course, to Dolly. Summary: (S)examensarbete is a journey through which I have questioned if knitting can be sexy. LÄS MER
13. Massmediers inflytelse samt svenska turisters attityder : En kvantitativ studie om mediebevakning och dess verkan hos svenska turister
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Dagens teknologi förenklar integrationen mellan människor med stort avstånd, något man inte kunde föreställa sig tidigare. Massmedier som nyhetskanaler och sociala medier tillåter människor att interagera samt läsa och samla in information från hela världen. LÄS MER
14. Reseinspiration för gymnasieelever : En studie i anvädningen av ethos, pathos, logos och stilistik i text
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Varje år tar cirka 85 000 elever studenten från svenska gymnasieskolor. Elever som behöver ta ett beslut gällande sin framtid. Många alternativ presenteras för eleverna men mycket av informationen handlar om studier och arbete i Sverige. LÄS MER
15. Resande seniorer på nätet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Denna uppsats har syftat till att göra en kartläggning över hur personer över 55 år använder digitala kanaler inför resor samt deras åsikter kring denna användning. Genom en fallstudie av Kulturresor Europa har studien fått ett producentperspektiv som kan relateras till kartläggningen av åldersgruppen. LÄS MER