Sökning: "storytelling attitudes"

Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden storytelling attitudes.

  1. 11. Filmmakers’ interpretation of environmental science fiction : an exploration of how movies can be used for change making

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Sara Gustavsson; [2021]
    Nyckelord :environmental communication; science fiction; cinematic storytelling; storytelling; futuristic science fiction; environmental science fiction; social cognitive theory of mass communication; Albert Bandura;

    Sammanfattning : We are now living within the reality of the worst environmental crisis mankind has ever seen and some modes within environmental communication are struggling to help us create change. In recent decade, there has been a growing interest in using storytelling for sustainable change. LÄS MER

  2. 12. Barn i Instagramflödet : En kvalitativ studie om föräldrars ställningstaganden till barn som exponeras i marknadsföring av influencers

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kajsa Albinsson; Emma Andersson; Therese Oscarsson; [2021]
    Nyckelord :Marketing ethics; moral identity; child advertising; sharenting; social media; influencer marketing; social media influencer; influencer endorsment; celebrity endorsment; storytelling;

    Sammanfattning : Frankrike är det första landet i världen att ta ställning till barns exponering i marknadsföring. I april år 2021 tillträdde den världsunika lagen som ska skydda barn från att utnyttjas av andra parter i marknadsföringssammanhang. LÄS MER

  3. 13. How to be Perceived as a Sustainable Brand : Success Factors for Signaling Sustainability while Avoiding Greenwashing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Micaela Drugge; Emma Svensson; [2021]
    Nyckelord :Green Branding; Brand Strategy; Environmental Advertising; Sustainable Marketing Orientation; and Greenwashing;

    Sammanfattning : Being perceived as a sustainable brand by customers is becoming increasingly more important for companies. This has resulted in that more companies are communicating what actions they take to be more sustainable. Companies also utilize symbol and labels to signal suitability on products and services. LÄS MER

  4. 14. Bara mjölk smakar mjölk - En fallstudie om hur utformningen av mjölkreklam anpassas efter en föränderlig marknad

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Frida Lycksell; Linnea Lydén; [2020]
    Nyckelord :Kultur; Reklam; Mjölk; Bildanalys;

    Sammanfattning : Mjölk är en råvara som länge funnits med i svenska hushåll. Till kaffet, i skolmatsalen eller som självklar dryck till bullarna. Det faktum att mjölk dessutom ofta placeras längst in i matbutiken tyder på dess självklarhet för svenska konsumenter. På senare år har konsumtionen av mjölk minskat och samtidigt fått nya konkurrenter. LÄS MER

  5. 15. Skildringen av psykisk ohälsa i spelfilm - Nu och då - En kvalitativ innehållsanalys av spelfilmer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Cassandra Sjödin; Sara Blennert; [2020]
    Nyckelord :återhämtning; kulturell förförståelse; innehållsanalys; psykisk ohälsa i spelfilm; skildring av psykisk ohälsa; socialkonstruktivism; normer och normalitet; stigmatisering; påverkan;

    Sammanfattning : Bakgrund: Spelfilmer har en stor påverkan på vår kulturella förförståelse. Individers föreställningar och uppfattningar om olika typer av fenomen, däribland psykisk ohälsa, formas därför medvetet och omedvetet av hur spelfilmer väljer att skildra dessa fenomen. LÄS MER