Sökning: "strategier för social hållbarhet"

Visar resultat 1 - 5 av 164 uppsatser innehållade orden strategier för social hållbarhet.

  1. 1. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel-Maxim Petrik; Oscar Holgersson; [2024]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intressenter; Varumärkesaktivism; Hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER

  2. 2. Paketleveranser i svensk tätort. En kvalitativ studie om vilka strategier som används för att hantera sista milen leveranser utifrån ekonomiska, sociala och miljömässiga perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Bornander; Viktoria Frisell; [2023-09-22]
    Nyckelord :Sista milen leveranser; distribution; logistik; hållbarhet; TBL; strategi;

    Sammanfattning : Som följd av den växande e-handeln ökar mängden paket som ska levereras, vilket leder till en allt mer ansträngd distributionskedja. Kunders förväntningar på snabba leveranser och krav på hållbara transporter ställer stora krav på sista milen leveranser. LÄS MER

  3. 3. Arbetet med social hållbarhet inom industrin – svårigheter och möjligheter ur ett hälso- och genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Malin Eilertsen; [2023]
    Nyckelord :Social sustainability; masculinity; health; industry; gender norms; Social hållbarhet; maskulinitet; hälsa; industri; genusnormer;

    Sammanfattning : Introduktion: De globala målen har tre dimensioner där social hållbarhet är en dimension som innebär att skapa ett jämställt, jämlikt och inkluderande samhälle. Ett av de globala målen är att minska ojämlikheterna där ett delmål är att främja social inkludering. LÄS MER

  4. 4. Creating safe, lively and attractive street spaces in city centres : A case study of Nygatan and Järnagatan in Södertälje

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Bakhaya Jeanette; Felicia Norlin; [2023]
    Nyckelord :sustainability; safe; alive; attractive; street space; city centre; street; design; urban form; mobility; environment; social; enjoyment; movement; public places; pedestrian friendly; hållbarhet; trygg; levande; attraktiv; gaturum; stadskärna; gata; utformning; stadsform; mobilitet; miljö; socialt; njutning; rörelse; offentliga platser; gångvänligt;

    Sammanfattning : Throughout time, cities have been built in different ways and city structures can look different in different places in the world. The urban planning ideal has changed and small narrow alleys in the city have today been replaced by large roads adapted for cars. LÄS MER

  5. 5. EcoBot : study design and development of a persuasive FSM-free Chatbot for energy saving

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Francesco Milano; [2023]
    Nyckelord :chatbot; context management; persuasive strategies; domestic energy saving; smart appliances; sustainability.; chatbot; kontexthantering; övertygande strategier; hushållsenergibesparing; smarta apparater; hållbarhet;

    Sammanfattning : This study presents the development and evaluation of a conversational agent, EcoBot, designed to inform users about their energy habits and persuade them to save more energy when at home, to help fight climate change and energy waste. To reach this goal, three persuasion strategies were first identified: Feedback, to give users personalized suggestions based on their habits, Goal Setting, to set and track consumption goals for the user’s domestic appliances, and Social Comparison, to compare the user’s consumption with that of others. LÄS MER