Sökning: "strategisk utgångspunkt"
Visar resultat 11 - 15 av 176 uppsatser innehållade orden strategisk utgångspunkt.
11. Strategic Planning for Climate Adaptation - a case study of Åre municipality
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Åre municipality, a well-known skiing resort in Sweden, has been classified as a primary risk area for landslides, due to a combination of global warming and increased pressure from expansion. The purpose of this study is to explore options to strengthen climate adaptation planning and reduce vulnerability in Åre. LÄS MER
12. Arbetsgivarkommunikation på sociala medier - Hur utformning av arbetsannonser påverkar mottagares attityder
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Idag är det viktigare än någonsin att vara en attraktiv arbetsgivare för att attrahera spetskompetens inom områden som IT och Tech. I takt med digitaliseringen har efterfrågan blivit större än utbudet för kompetenser inom dessa områden och arbetsgivarkommunikation har blivit ett allt mer aktuellt område inom fältet strategisk kommunikation. LÄS MER
13. Styrförändringar i offentlig sektor : En praktisk tillämpning av tillitsbaserad styrning
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Introduction: The abundance of reforms that have characterized governance in the public sectorin recent decades has shown a discrepancy between the reforms ambition and outcome, as the results of the reform implementation rarely reach expectations. In 2016, the government appointed a delegation with the aim of developing a new way of working that was based ontrust to deal with the problems that were perceived to exist in the public sector, the working method that was developed is called trust-based governance (TBS). LÄS MER
14. Intention och Inflytande: En kvantitativ studie om faktorer för effektiva, ekologiska annonser inom varumärkeskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilka faktorer utifrån teorin om planerat beteende som bäst förutspår konsumenters intention att handla symboliska ekologiska livsmedel, samt i vilken utsträckning inflytande kan påverka konsumenters attityder gentemot dessa produkter. Det är alltså relationen mellan intention att köpa ekologiska livsmedel och faktorerna attityd, social norm och upplevd beteendekontroll som studeras samt vilka inflytelserika faktorer som leder till positiva intentioner att köpa produkten i fråga som observeras i studien. LÄS MER
15. Framtidens pengar tycks växa på träd i hållbara skogar : En kvalitativ studie om hur hållbarhetsredovisningen hos svenska skogsföretag förändrats mellan 2012–2021
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna studie undersökte hur större svenska skogsföretag under det senaste tio åren förändrat sin hållbarhetsredovisning. Med utgångspunkt från det senaste två decenniernas konflikter om det svenska skogsbrukets inriktning, så studerades sex större skogsföretag: BillerudKorsnäs, Holmen, Moelven, SCA, Stora Enso och Sveaskog. LÄS MER