Sökning: "strategisk utgångspunkt"
Visar resultat 21 - 25 av 176 uppsatser innehållade orden strategisk utgångspunkt.
21. Stämmer myterna om sektorsskillnader? En jämförande studie av HR-chefers upplevelser av HR-arbete inom privat och offentlig sektor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : HR-arbete är ett omfattande och mångsidigt område som varierar mellan olika organisationer. Det existerar flera myter och fördomar om arbete i offentlig sektor och denna studie fokuserar på att utmana dessa. LÄS MER
22. Konsten att skapa en stamgäst
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka house of brands-strategin för varumärken inom hotellbranschen, samt att förstå de relationsbyggande strategierna bakom uppbyggnaden och kommunikationen av varumärkena. För att uppnå syftet med studien genomfördes en fallstudie med sju semistrukturerade intervjuer inom hotellgruppen ESS Group. LÄS MER
23. CSR communication within controversial businesses - a closer look at the fast fashion industry
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Our planet is facing severe climate crises and the global companies are those who have the opportunity to make the biggest impact on how this will unfold in the future. The aim of this thesis is to gain a deeper understanding of how companies within questioned businesses are managing their CSR-communication and communicating their responsible initiatives and engagements on social media. LÄS MER
24. Och fortfarande är det svårt att se Malmö i en skönhetstävling - En kvalitativ studie om Malmös image och dess platsvarumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Förevarande studie ämnade undersöka hur destinationsutvecklare upplever en stads image samt om och i sådana fall hur man som destinationsutvecklare förhåller sig till denna. Vi avsåg inte definiera Malmös image från ett invånarperspektiv, utan snarare fokusera på hur stadens image upplevs av destinationsutvecklare, vilket fyller ett identifierat gap i forskningen. LÄS MER
25. Från småsnack till digital chatt- En kvalitativ studie om organisationskultur och informell kommunikation i en digital arbetsmiljö
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie ämnar undersöka hur kommunikatörer i svenska organisationer uppfattar organisationskultur i förhållande till den nya digitala arbetsmiljö som organisationer befinner sig i med anledning av Covid-19-pandemin, samt vad de anser är av störst vikt att fokusera på och arbeta med i denna situation. Med en vetenskaplig utgångspunkt i socialkonstruktivism, meningsskapande, hermeneutik och fenomenologi har vi genomfört en kvalitativ intervjustudie, som kopplar an till teorier och tidigare forskning inom fälten organisationskultur, organisationsidentitet, internkommunikation och informell kommunikation. LÄS MER