Sökning: "organisatoriska karaktärsdrag"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden organisatoriska karaktärsdrag.
1. Styrförändringar i offentlig sektor : En praktisk tillämpning av tillitsbaserad styrning
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Introduction: The abundance of reforms that have characterized governance in the public sectorin recent decades has shown a discrepancy between the reforms ambition and outcome, as the results of the reform implementation rarely reach expectations. In 2016, the government appointed a delegation with the aim of developing a new way of working that was based ontrust to deal with the problems that were perceived to exist in the public sector, the working method that was developed is called trust-based governance (TBS). LÄS MER
2. Ledarskap i tider av förändring : Hur nästa generations sjöofficerare möter dagens utmaningar - en fallstudie
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Militära organisationer påverkas ständigt av samhällets förändring och dess trender. En allt snabbare social och teknisk utveckling kan vara utmanande för en hierarkisk och byråkratisk institution vilket är grundläggande karaktärsdrag för militära organisationer. LÄS MER
3. Finns det plats för medborgarna i platsmarknadsföringen?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This thesis explores inclusive place branding in Swedish municipalities as well as how municipal place branding practitioners view the inclusion of citizens in place branding. Place branding as a field has received sharp criticism from researchers for being too market-oriented and for not including the reality of the citizens in theplace brand. LÄS MER
4. Kandidatupplevelse – en aktiv del i employer brand : Kandidatupplevelse som employer branding aktivitet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Syftet för denna studie är att undersöka hur kandidaters upplevelse kan påverkas av interaktion med rekryterande chefer och rekryteringsprocessens olika delar. Likväl skapa en förståelse för den sammanställda kandidatupplevelsens inverkan på en organisations employer brand. LÄS MER
5. Att arbeta agilt med icke-agila krav : En studie om den offentliga upphandlingens påverkan på ett agilt IS-projekts kravhantering med den offentliga sektorn som kontext
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Sverige har som mål att bli bäst i världen på att nyttja digitaliseringens möjligheter för att skapa effektiv verksamhet i offentlig sektor och en enklare vardag för privatpersoner och företag. År 2017 spenderades 59 miljarder svenska kronor på att digitalisera Sverige med hjälp av externa aktörer. LÄS MER