Sökning: "svagt varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden svagt varumärke.

  1. 1. "Service above self" : En kvalitativ studie om ideella organisationers förändrade kommunikationsvillkor.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Ellen Göransson; Matilda Thimgren; [2016]
    Nyckelord :Ideella organisationer; Rotary; dialog; kommunikation; varumärke.;

    Sammanfattning : Syfte:Studien undersöker hur ideella organisationer upplever att de möter ett förändrat medielandskap samt diskuterar vilka kommunikationsstrategier de använder för att nå̊ externa intressenter. Studi- ens empiri tar sin utgångspunkt i organisationen Rotary med syfte att undersöka hur nyckelpersoner inom organisationen upplever att de möter de förändrade medievillkoren. LÄS MER

  2. 2. Landskrona - bättre än sitt rykte?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Persson; Victoria Sandqvist; [2015]
    Nyckelord :platsvarumärke; medial gestaltning; medborgare; varumärkesstrategi; media; strategisk kommunikation; city branding; Landskrona; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka samspelet mellan den mediala gestaltningen av en stad samt de strategier som används i försök att påverka densamma. Studien avser därmed öka kunskapen om skapandet och förmedlandet av platsvarumärken samt den strategiska kommunikationens betydelse för denna process. LÄS MER

  3. 3. Produktexponering på sociala medier : En studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malin Lund; Maya Sundlöf; [2015]
    Nyckelord :Social media; celebrity endorsement; blog; Snapchat; trademarks; default effect; personal branding; Sociala medier; celebrity endorsement; blogg; Snapchat; varumärke; defaulteffekt; personal branding;

    Sammanfattning : Titel: Produktexponering på sociala medier - en studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Maya Sundlöf och Malin Lund Handledare: Jonas Kågström Datum: 2015   Syfte: Vårt syfte är att undersöka om konsumenters inköpsbeslut och val av varumärke påverkas av exponering av produkter på bloggar respektive Snapchat. LÄS MER

  4. 4. "Det är någonting udda med den här ön" : - En kandidatuppsats om samarbetet mellan aktörerna på Öland

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Emma Alsér; Linn Waage; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Öland är en känd och välbesökt destination. Trots det har Öland blivit en destination som konkurrerar mindre väl om de nationella och internationella besökarna jämfört med liknande destinationer. Idag är samarbetet mellan de olika aktörerna på Öland svagt. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesskydd av färger i sig - Värdefullt tillskott till immaterialrättsportföljen eller imagestärkande icke-skydd?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Johan Dagergård; [2008]
    Nyckelord :Immaterialrätt; Marknadsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Immaterialrätten får en alltmer betydande roll i det moderna samhället. Den ökade kommersialiseringen har skapat stora värden i företagens kännetecken och konsumenternas associationer därtill. Varumärkesrätten skyddar kännetecken som ord, figurer, former och utstyrslar. LÄS MER