Sökning: "teori mobil"
Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade orden teori mobil.
21. Does Wrapp help companies create brandadvocates?
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : Internet med dess sociala nätverk som blivit till mediekanaler har kommit att förändra vårt beteende när det gäller hur vi kommunicerar och vad vi kommunicerar. Det senaste skiftet representeras av förskjutningen från datorn till mobilen dit alltmer aktivitet flyttas. LÄS MER
22. Design av mobila gränssnitt genom operationalisering av användbarhetsprinciper
Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFMSammanfattning : I aktuellt arbete undersöks nya metoder och tekniker som kan användas för att skapa användarvänlig design i mobila enheter. Det har efterfrågas metoder och verktyg för att kunna skapa användarvänlig design i mobila gränssnitt, då det finns ett behov inom detta unga område som binder samman mobila gränssnitt, användarvänlighet och design. LÄS MER
23. Användarupplevelse inom mobila applikationer : En kvalitativ utvärdering av en befintlig utvärderingsmetodiks funktionalitet i en mobil kontext
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : Choosing the right user experience evaluation method can be difficult, choosing the right one for mobile user experience can be even more so. One major cause is that mobile usage is context dependent. Another contributing factor is that there is not one widely adopted theory or framework for user experience due to its complexity. LÄS MER
24. Mobila kartapplikationer : Interaktionselements inverkan på användbarhet
Kandidat-uppsats, Sektionen för Informationsvetenskap, Data– och Elektroteknik (IDE)Sammanfattning : Mobila applikationer har under senare år fått ett allt större användningsområde. En typ av applikation som blir allt populärare är mobila kartapplikationer. Denna uppsats belyser problematik kring mobila kartapplikationer och den brist som idag råder i fråga om att skapa gränssnitt med bra användbarhet till denna typ av applikationer. LÄS MER
25. Vad styr kunden till köp inom elektronikbranschen? : En studie av tre ONOFF-butiker
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : En färsk undersökning visar att en av tre köper ny mobil vartannat år, var femte har tre tv-apparater och fler än var fjärde svensk äger en spelkonsol. Konkurrensen i hemelektronikbranschen hårdnar med den tyska kedjan Media Markts intåg i Sverige. De etablerade kedjorna får det allt tuffare och risken för utslagning ökar. LÄS MER