Sökning: "teori modell och destination"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden teori modell och destination.
1. Skiddestinationers omställning från vinter till året-runt : En balansgång mellan olika intressen i en destinationsutvecklingsprocess
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur skiddestinationsaktörer arbetar strategiskt hållbart i omställningen till året runt-destination. För att uppfylla syftet ämnar uppsatsen besvara frågor kring omvandlingsprocessen som behandlar möjligheter och utmaningar för en destination samt aktörers hantering av kommersiella kontra miljömässiga intressen. LÄS MER
2. Instagrams påverkan på resekonsumtion
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Purpose: This paper deals with the impact Instagram has on consumers travel consumption. The aim of this paper is to analyse and create a deeper insight into how students travel consumption are affected by the pictures published on Instagram and how they are expressed. LÄS MER
3. Icehotel : Resan du minns!
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syfte: Den här studien undersöker hur företaget Icehotel arbetar med marknadsföring samt vad som lockar turisten att besöka denna turistattraktion. Vi har valt att studera och forska närmare kring människans fem sinnen, vilket består av syn, ljud, lukt, smak och känsel. Metod: I denna studie arbetar vi med kvalitativa metoder. LÄS MER
4. Planering och zonering av friluftsliv och ekoturism: Kristianstad Vattenrike
Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)Sammanfattning : I denna studie beskriver jag problemet hur planering och zonering av destinationer för friluftsliv och ekoturism kan göras. Genom att utveckla och analysera teori och resultat abduktivt har analys och slutsats utvecklats med Kristianstad Vattenrike som utvalt studerat område. LÄS MER
5. Stockholm- The fashion capital of Scandinavia? : En studie i strategisk planering utifrån detaljhandelns företagsperspektiv, i samverkan med turismsektorn
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Stockholm – the fashion capital of Scandinavia? En studie i strategiskplanering utifrån detaljhandelns företagsperspektiv, i samverkan med turismsektorn. Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning marknadsföring, 15 hp, StockholmsUniversitet Författare: Linda Holdo, Hanna Jäderholm och Mariah Lindborg Handledare: Doktorand Andrea Lucarelli Nyckelord: Detaljhandeln, turismsektorn, strategisk planering, varumärkesbyggande,destination, detaljhandelsmarknadsföring, Stockholms stad Problemformulering: Handeln vill nyttja den växande turismsektorn för att vinnamarknadsandelar. LÄS MER