Sökning: "träning förskola"
Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden träning förskola.
21. Smartboard + Matematik = ? : Förskollärares användning av Smartboard vid matematiskt lärande i förskoleklass
M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med vår studie var att undersöka hur sex förskollärare, uppdelat på två enheter använde sig av Smartboards vid matematiskt lärande. Tidigare studier har undersökt Smartboardens användningsområde i grundskolan. Vi var intresserade av att studera möjligheterna att använda Smartboard i verksamheter för yngre åldrar. LÄS MER
22. Grovmotorik - ett bortglömt inslag i dagens förskola? : En undersökning om grovmotorikens betydelse i dag jämfört med för femton år sedan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Syftet med vår undersökning är att belysa hur förskollärare tänker kring barns grovmotoriska utveckling i dag jämfört med för femton år sedan. Vi vill även skapa en förståelse för varför och hur en eventuell förändring har skett. LÄS MER
23. Styrd rörelseaktivitet i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Kullborg, Annika & Nilsson, Sandra (2012). Styrd rörelseaktivitet i förskolan. Malmö: Malmö högskola, Lärarutbildningen.Styrd rörelseaktivitet i förskolan är en studie om rörelse i förskolan. LÄS MER
24. Hur lär vi våra barn hantera trafikmiljön : Del II: En fallstudie om förskolebarns trafikförståelse
Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Utgångspunkten i mina arbeten om barn och trafik har varit trafiksäkerheten som ett genomgripande samhällsproblem, med barnens utsatta läge i fokus. Arbetet är uppdelat i två delar, där ett examensarbete på C-nivå, som är en översikt, utgör Del I. LÄS MER
25. Rörelse och motorik i förskola och förskoleklass : Förskollärares medvetenhet och kunskap kring motorisk träning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med undersökningen är att ta reda på om förskollärare i förskola och förskoleklass arbetar medvetet med motorik och rörelse för att främja barns inlärning och utveckling. Det finns forskning som visar att barn idag är mer stillasittande än förut och att det hämmar deras motoriska utveckling och koncentrationsförmåga. LÄS MER