Sökning: "träning förskola"

Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden träning förskola.

  1. 21. Smartboard + Matematik = ? : Förskollärares användning av Smartboard vid matematiskt lärande i förskoleklass

    M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Marie Järvi; Jessica Myhrberg; [2013]
    Nyckelord :Smartboard; IWB; Matematik; Förskoleklass; Lärande; Sociokulturellt perspektiv; Förhållningssätt;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie var att undersöka hur sex förskollärare, uppdelat på två enheter använde sig av Smartboards vid matematiskt lärande. Tidigare studier har undersökt Smartboardens användningsområde i grundskolan. Vi var intresserade av att studera möjligheterna att använda Smartboard i verksamheter för yngre åldrar. LÄS MER

  2. 22. Grovmotorik - ett bortglömt inslag i dagens förskola? : En undersökning om grovmotorikens betydelse i dag jämfört med för femton år sedan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Caroline Johansson; Linda Karlsson; [2013]
    Nyckelord :grovmotorik; förskola; inlärning; pedagogens förhållningssätt;

    Sammanfattning : Syftet med vår undersökning är att belysa hur förskollärare tänker kring barns grovmotoriska utveckling i dag jämfört med för femton år sedan. Vi vill även skapa en förståelse för varför och hur en eventuell förändring har skett. LÄS MER

  3. 23. Styrd rörelseaktivitet i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Annika Kullborg; Sandra Persson; [2012]
    Nyckelord :Rörelse; Förskola; Barn; Ledare; musik;

    Sammanfattning : Kullborg, Annika & Nilsson, Sandra (2012). Styrd rörelseaktivitet i förskolan. Malmö: Malmö högskola, Lärarutbildningen.Styrd rörelseaktivitet i förskolan är en studie om rörelse i förskolan. LÄS MER

  4. 24. Hur lär vi våra barn hantera trafikmiljön : Del II: En fallstudie om förskolebarns trafikförståelse

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Nina Floreteng; [2012]
    Nyckelord :children; traffic; traffic education; traffic training; traffic learning; traffic safety; pre-school; barn; trafik; trafikfostran; trafikundervisning; trafikutbildning; trafikinlärning; trafiksäkerhet; förskola;

    Sammanfattning : Utgångspunkten i mina arbeten om barn och trafik har varit trafiksäkerheten som ett genomgripande samhällsproblem, med barnens utsatta läge i fokus. Arbetet är uppdelat i två delar, där ett examensarbete på C-nivå, som är en översikt, utgör Del I. LÄS MER

  5. 25. Rörelse och motorik i förskola och förskoleklass : Förskollärares medvetenhet och kunskap kring motorisk träning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Annika Johansson; Katarina Gozzi; [2012]
    Nyckelord :motorik; inlärning; rörelse; primitiva reflexer;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att ta reda på om förskollärare i förskola och förskoleklass arbetar medvetet med motorik och rörelse för att främja barns inlärning och utveckling. Det finns forskning som visar att barn idag är mer stillasittande än förut och att det hämmar deras motoriska utveckling och koncentrationsförmåga. LÄS MER