Sökning: "tvåvägskommunikation sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden tvåvägskommunikation sociala medier.

  1. 1. Företags kommunikation av hållbarhetsrapporter : en intervjustudie om hur svenska företag upprättar hållbarhetsrapporter och hur de kommunicerar sina hållbarhetsarbeten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :David Holmeros; Ida Andersson; Matilda Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Sustainability work; Sustainability reports; CSR; GRI; Stakeholder; Stakeholder dialogue; Materiality analysis Signal theory; Hållbarhetsarbete; Hållbarhetsrapporter; CSR; GRI; Intressenter; Intressentdialog; Väsentlighetsanalys Signalteori;

    Sammanfattning : Hållbarhetsrapporter används av företag som ett verktyg för att kommunicera ut arbete kring socialt, ekologiskt och ekonomisk hållbarhetsarbete till interna och externa intressenter (Tewari & Dave 2012). Enligt en enkätstudie gjord mellan 2019 och 2020 av KPMG (2020) använder 96 procent av de 250 största företagen i världen någon form av hållbarhetsrapportering. LÄS MER

  2. 2. Den sociala organisationen : En intervjustudie om svenska organisationers strategiska arbete med sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Simon Kihlgren; Anders Lundborg; [2021]
    Nyckelord :Organization; Social media; External communication; Strategi; Policy regulation; Organisation; Sociala medier; Extern kommunikation; Strategi; Styrdokument;

    Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen har skapat nya möjligheter för organisationer i deras externa kommunikation. Med framkomsten av sociala medier har organisationer fått en möjlighet att befinna sig på sina intressenters kanaler. LÄS MER

  3. 3. Att höras genom bruset : En kvalitativ studie i vad som genererar framgång imusikindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Leo Linder Lodén; [2021]
    Nyckelord :Framgång; image; drivkraft; unikum; varumärke; tvåvägskommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : I följande uppsats undersöktes framgång ur skivbolag, artisters samt idoldeltagares perspektiv.Det undersöktes även vilka faktorer och egenskaper som ansågs essentiella i syfte att genereraen lyckad artistkarriär. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsredovisningens framtid Hur svenska företag kommunicerar sina hållbarhetsaktiviteter via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Malmberg; Carl Ershag; [2020-01-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte : Syftet med denna studie var att fördjupa förståelsen av hur svenska företag kommunicerar sina hållbarhetsaktiviteter till sina intressenter via sociala medier. Metod : Vi har utfört manuella sökningar med utvalda nyckelord på Vattenfall AB:s och H & M Hennes & Mauritz AB: s (H&M) webbplatser och sociala medier, för att identifiera relevanta sökträffar. LÄS MER

  5. 5. Med anledning av covid-19 : En kvantitativ studie om svenska kommuners kriskommunikation under en pandemi

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sandra Nilsson; Signe Rolfhamre; [2020]
    Nyckelord :Kriskommunikation; covid-19; Facebook; SCCT; storytelling;

    Sammanfattning : Studien har syftat till att undersöka hur svenska kommuner har använt Facebook som kanal i sin kriskommunikation under en kritisk fas av pandemin covid-19. En kvantitativ innehållsanalys har gjorts på totalt 20 kommuner i Sverige. Urvalet har varit de, till befolkningsmängd sett, tio största och tio mindre kommunerna. LÄS MER