Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 193 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. ”There is open and honest two-way communication at our company” : En kvantitativ undersökning om vad som kan påverkat Sandvik Manufacturing Solutions resultat på deras medarbetarundersökning.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Felicia Asklöf; Sofie Jonsson Hulkko; [2023]
    Nyckelord :Two-way communication; internal communication; organizational communication; organizational culture; Tvåvägskommunikation; internkommunikation; organisationskommunikation; organisationskultur;

    Sammanfattning : Denna kvantitativa studie undersöker faktorer som kan ha påverkat resultatet på Sandvik Manufacturing Solutions medarbetarundersökning relaterat till påståendet "There is open and honest two-way communication at our company” och varför. Studien tillämpade en enkät som distribuerades på Sandvik Manufacturing Solutions intranät och via e-post och fanns att tillgå för cirka 1900 medarbetare. LÄS MER

  2. 7. En studie kring medarbetares upplevelser och engagemang av intern kommunikation : En kvalitativ studie genomförd på en medelstor organisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Martin Staffas; Adrian Wahlström; [2023]
    Nyckelord :Internal communication; Communicationchannels; Digital communicationchannels; Physical meetings; Experiences; Commitment; Employers; Intern kommunikation; Kommunikationskanaler; Digital kommunikation; Fysiska träffar; Upplevelser; Engagemang; Medarbetare;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats fokuserar på hur intern kommunikation kan användas av en arbetsgivare på en medelstor organisation samt hur medarbetarna upplever den. Studien har utgått från en kvalitativ metod och empirin har samlats in genom semistrukturerade intervjuer med medarbetare, linjechefer och chefer i ledningsfunktionen. LÄS MER

  3. 8. Patientens upplevelse av delaktighet i sin postoperativa vård

    Magister-uppsats,

    Författare :Sandra Hermansson; Frida Lorensson; [2022-03-23]
    Nyckelord :Delaktighet; postoperativ omvårdnad; kvalitativ intervjustudie;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hälso- och sjukvård ska utformas och genomföras tillsammans med patienten. Patienten ska vara delaktig i sin vård och vara en del av vårdteamet. Patientlagen syftar till att stärka patientens position i hälso- och sjukvården och främja patientens integritet, självbestämmande och delaktighet. LÄS MER

  4. 9. Internt varumärkesbyggande i ideella idrottsföreningar : En kvalitativ studie om hur ideella idrottsföreningar influeras av strategier kring internt varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anton Ignatius; Oskar Bergsman; [2022]
    Nyckelord :Internal brand building; communication; motivation; values; nonprofit work; non-profit sport clubs; payment; Internt varumärkesbyggande; kommunikation; motivation; värderingar; ideellt arbete; ideell idrottsförening; arvode;

    Sammanfattning : Inledning - Idrottens ideella föreningar är en av de viktigaste samhällsnyttorna i Sverige. Dessa är beroende av ideell arbetskraft, kraft som har en nedåtgående trend. LÄS MER

  5. 10. Företags kommunikation av hållbarhetsrapporter : en intervjustudie om hur svenska företag upprättar hållbarhetsrapporter och hur de kommunicerar sina hållbarhetsarbeten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :David Holmeros; Ida Andersson; Matilda Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Sustainability work; Sustainability reports; CSR; GRI; Stakeholder; Stakeholder dialogue; Materiality analysis Signal theory; Hållbarhetsarbete; Hållbarhetsrapporter; CSR; GRI; Intressenter; Intressentdialog; Väsentlighetsanalys Signalteori;

    Sammanfattning : Hållbarhetsrapporter används av företag som ett verktyg för att kommunicera ut arbete kring socialt, ekologiskt och ekonomisk hållbarhetsarbete till interna och externa intressenter (Tewari & Dave 2012). Enligt en enkätstudie gjord mellan 2019 och 2020 av KPMG (2020) använder 96 procent av de 250 största företagen i världen någon form av hållbarhetsrapportering. LÄS MER