Sökning: "twitter anseende"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden twitter anseende.

  1. 1. En svalkande läsk : En kvalitativ innehållsanalys på Pepsis krishantering på Twitter

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alexandra Lindström; Hazer Azemi; [2022]
    Nyckelord :Pepsi; kris; varumärke; anseende; ursäkt; Twitter;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: När en kris uppstår för en organisation är image och ett starkt varumärke en viktig del som lätt kan ta skada av krisen. För organisationer är bilden av varumärket en viktig grundpelare, där det finns begrepp som profil, image och identitet (Larsson, 2014:125-127). LÄS MER

  2. 2. Troll på Frontex Twitter: vilka strategier används för att skada frontex anseende?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Gustav Lindberg; [2021-09-15]
    Nyckelord :Troll; desinformation; Twitter; Frontex; Taktik;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka på vilket sätt nättroll attackerar EU-byrån Frontex anseende i kommentarsfälten på organisationens Twitter. Teori: Uppsatsen presenterar ett teoretiskt ramverk som förklarar hur karaktärsmord fungerar och varför trollens taktiker används av vanliga användare av sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Strategisk kommunikation i Sociala Medier : En studie om Röda Korsets användning av Twitter - en månad med ebola

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Loretto Leguisamo Norén; [2015]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; sociala medier; extern kommunikation; kris; ebola; varumärkesbyggande; förtroendeskapande; Röda korset;

    Sammanfattning : Studien innefattar Röda korsets hela kommunikation gällande ebolautbrottet i Västafrika via det sociala mediet Twitter mellan den 1:a och den 31:a oktober 2014. Studien förhåller sig teoretiskt till strategisk kommunikation och syftar specifikt till att titta på Röda korsets strategiska kommunikation i samband med ebola-krisen. LÄS MER

  4. 4. Going Real-Time in no time? : – en kvantitativ och kvalitativ studie i hur Sveriges största annonsörer använder sociala medier och Real-Time Marketing.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Daniel Miesenberger de Morais; Oscar Kjellström; [2015]
    Nyckelord :social media; Real-Time Marketing; real time; interactivity; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; reputation; social media; sociala medier; Real-Time Marketing; real time; interaktivitet; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; anseende;

    Sammanfattning : Background: Our daily lives and personal interactions are increasingly featuring social media and social networks in particular. Topics regarding social media, its impact on society at large – both on corporate as well as individual behavior – has been the focus of many research papers. LÄS MER

  5. 5. Twittertåget - resan mot ett förbättrat anseende? : En studie om twittrande resenärers attityd till SJ AB:s kommunikation genom Twitter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Danielsson; Lotta Rauséus; [2011]
    Nyckelord :Twitter; SJ AB; attityd; anseende; kommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : Utvecklingen av sociala medier har inneburit både möjligheter och hot för företag i deras anseendehantering. Sociala medier som Twitter ger kunder möjlighet att vara opinionsbildare och snabbt sprida information. LÄS MER