Sökning: "undersökning brand image"
Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden undersökning brand image.
1. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER
2. Könsstereotyper och könsroller i marknadsföring inom sport- och hälsobranschen : En undersökning kring hur könsstereotypisk reklam inom sport- och hälsobranschen påverkar konsumenters syn på varumärket samt köpintentionen.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Denna studie undersöker effekterna av könsstereotypisk marknadsföring inom sport- och hälsobranschen. Forskningsfrågorna tar upp effekterna av både könsstereotypisk och icke-könsstereotypisk marknadsföring på varumärkesimage samt hur det påverkar konsumenters köpintention. LÄS MER
3. Barnidolens kriskommunikation på Instagram : En retorisk undersökning av influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation efter skandalen 2022.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien undersöker influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation i relation till den förtroendekris som inträffade när hans YouTube-kanal. Kanalen lades ner på grund av att han brutit mot YouTubes riktlinjer gällande sexualisering av barn. LÄS MER
4. Fångad av en (online)stormvind : En fallstudie på företaget NA-KD om hur onlinestormar kan påverka konsumenternas köpintention
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Utvecklingen av den digitala världen och sociala medier har gjort att konsumenter fått större makt i hur ett företag uppfattas då de direkt och indirekt påverkar företagets image genom det de delar, kommenterar och recenserar (Alam och Khan 2019). Ji, Li, North och Liu (2017) menar att en enda negativ kommentar på sociala medier kan växa till en allvarlig kris, som i denna studie definieras som en onlinestorm. LÄS MER
5. Sinnesmarknadsföring : En kvalitativ undersökning om hur hotell i Kalmar län arbetar med positiva upplevelser.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Previous research shows that new strategies are currently needed to reach consumers on an emotional level. Theories claim that sensory marketing is the most effective method for companies to achieve customer loyalty and profitability. LÄS MER