Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Tjänstekvalitet : En kvalitativ studie om gästers upplevelser under en hotellvistelse

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Michaela Lindwe; Felicia Linander; [2018]
    Nyckelord :service quality; hotel; hotel chain; hotel experience; tjänstekvalitet; servicekvalitet; hotell; hotellkedjor; hotellupplevelse;

    Sammanfattning : På en allt mer global och konkurrensutsatt hotellmarknad försöker aktörer att skapa starka varumärken och vinna gästers lojalitet. Men vilka är drivkrafterna bakom valet av boende och vilka attribut avgör vad som ger en tillfredsställd hotellgäst? God tjänstekvalitet har kommit att bli en allt viktigare konkurrensfördel där tjänsteupplevelsen blir en avgörande faktor för kundnöjdheten. LÄS MER

  2. 2. Den glömda marknadsföringen : En kvalitativ studie om hur hotell marknadsför och arbetar med hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Erika Nilsson; Mikaela Videfors; [2015]
    Nyckelord :Hållbarhet; hotell; marknadsföring; grön marknadsföring; miljö; CSR;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING TITEL: Den glömda marknadsföringen KURS: Företagsekonomi III – Examensarbete FÖRFATTARE: Erika Nilsson och Mikaela Videfors HANDLEDARE: Miralem Helmefalk EXAMINATOR: Leif V Rytting NYCKELORD: Marknadsföring, grön marknadsföring, CSR, miljö, hållbarhet, digital marknadsföring, hotell. SYFTE & FORSKNINGSFRÅGA: Studiens syfte är att undersöka hur hotell i Kalmarregionen arbetar med hållbarhet och hur det förmedlas genom deras marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Hotellföretags CSR-kommunikation till företagskunder : En kvantitativ studie om CSR-kommunikationsinnehåll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Mattias Bergsvik; Oskar Riby; [2013]
    Nyckelord :CSR; kommunikation; hotell; ansvarstagande;

    Sammanfattning : Den svenska hotellbranschen går mot en utveckling av allt fler och större hotellkedjor. Genom sina stordriftsfördelar pressar hotellkedjorna ner priserna och standardiserar erbjudande vilket lett till att konkurrensmedlen har blivit färre. För att tilltala de viktiga företagskunderna är därför behovet stor av nya konkurrensmedel. LÄS MER

  4. 4. Kvalitet till Er tjänst! : Vad värdesätter affärsresenärer vid en hotellvistelse?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Diana Hillberg; Alexandra Johansson; [2009]
    Nyckelord :Hotell; Affärsresenärer; Hotellvistelse; Hotellgäster; Tjänstekvalitet; Kvalitetsdeterminanter;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka vad affärsresenärer anser vara viktigt vid en hotellvistelse. En enkätundersökning utfördes på ett hotell i mellersta Sverige för att ta reda på detta. LÄS MER

  5. 5. Revenue management - en studie om mötet mellan systemet och de anställda

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Helena Mjärdner; Sara Mark; Anna Hugo; [2007]
    Nyckelord :revenue management; prissättning; anpassning; tillpassning; medarbetare och arbetstillfredsställelse; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar mötet mellan styrsystemet revenue management, ett verktyg som syftar till att optimera ett företags intäkter, och de anställda som arbetar med det. Systemet handlar om att sälja rätt produkt till rätt kund vid det rätta tillfället till det rätta priset. LÄS MER