Sökning: "varumärke i förändring"
Visar resultat 16 - 20 av 100 uppsatser innehållade orden varumärke i förändring.
16. Motivationsfaktorer till rebranding : en fallstudie av ett second hand företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Rebranding har idag blivit en vanligt förekommande marknadsföringsstrategi som många företag använder sig av. Rebranding syftar till att öka en organisations relevans genom att göra en förändring i organisationens identitet eller ett försök att ändra uppfattningen om varumärket hos externa intressenter. LÄS MER
17. Assessing an IT system implementation in a post merger scenario
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Mergers and acquisitions (M&A) are today two common ways to expand and grow businesses. However, studies report that around 50-75% of all M&A transactions fail to yield expected results. This study focuses on the value creation realized in the post merger integration. LÄS MER
18. Energidryckmarknaden - var finns hålen i marknaden? : En kvalitativ ansats kring marknadspositionering på energidryckmarknaden med intervjuer från NOCCO, NAIA och energidryckkonsumenter
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : ABSTRACT Date 2020-06-09 Level Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution School of Business, Society and Engineering, EST, Mälardalen University. Authors Hodzic, Anisa & Monsefi, Nicki (98/11/06) (98/12/18) Title The energy drink market - where are the gaps in the market? Tutor Aswo Safari Keywords Positioning, competition, consumer behavior, branding, energy drink and establishment. LÄS MER
19. Digital utveckling av Folkuniversitetets uppdrag Stöd och Matchning : En kvalitativ studie om Folkuniversitetets uppdrag Stöd och Matchning inför Arbetsförmedlingens reform
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : This study is interesting because it highlights an imminent problem for the labor market and how Folkuniversitetets mission Support and Matching can prepare for the future labor market. The study was conducted on Folkuniversitetets assignment Support and Matching (in short STOM) in the regions of Stockholm and Sörmland. LÄS MER
20. Made in : en kvantitativ studie om country of origin som kvalitetsindikator
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I och med att konsumtionssamhället förbrukar mer än någonsin, har det blivit nödvändigt att flytta produktion till länder med kapacitet att producera höga kvantiteter. Det här har lett till att det blir allt viktigare för företagen att redovisa var produkterna kommer ifrån (COO). LÄS MER