Sökning: "varumärkeslojalitet"
Visar resultat 6 - 10 av 117 uppsatser innehållade ordet varumärkeslojalitet.
6. Vilken matbutik väljer du? : En kvantitativ studie om konsumentens beslutsresa inom svensk dagligvaruhandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en ökad förståelse för konsumentens beslutsresa inom svensk dagligvaruhandel. Detta genom att undersöka hur konsumentens beslutsresa ser ut samt effekten av varumärkeslojalitet och prisbild i valet av matbutik. LÄS MER
7. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen. Författare: Kenan Omeragic Handledare: Christine Tidåsen Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER
8. Är alla broar brända? : En studie om skandalers påverkan på modeföretag och influencers
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna studie har undersökt cancelkulturen på sociala medier och hur detta påverkar företag respektive influencers. Syftet var att identifiera och skapa bättre förståelse för konsumenters interaktioner efter en varumärkesskandal och således jämföra konsekvenserna för de olika typerna av varumärken. LÄS MER
9. Effekten av influncer marknadsföring på konsumenter : En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Sammanfattning Titel Effekten av Influencer Marknadsföring på konsumenters: En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Charlotte Krönlein och Hanna Kram Handledare Afshin Afsharipour Examinator Svante Andersson Termin VT 2023 Syfte: Syftet med studien är att förstå effekten av hur influencers medverkan i kampanjer på konsumenters varumärkeslojalitet och köpintention, samt att undersöka eventuella skillnader mellan män och kvinnor i detta sammanhang. Studiens syfte är att skapa en förståelse för hur mycket influencers medverkan i kampanjer påverkar människors vilja att köpa företagets produkter och hur de bidrar till varumärkeslojalitet, samtidigt som den tar hänsyn till skillnader mellan män och kvinnor. LÄS MER
10. Varumärkeslojalitet inom hotellbranschen : En kvalitativ studie på svenska fritidsresenärer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Aim: The aim of the study is to examine which factors affecting hotel brand loyalty among Swedish leisure- travelers are the most central. Previous studies regarding hotel brand loyalty are lacking on the Swedish market, and therefore a research gap has been identified. LÄS MER