Sökning: "vikten av sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 145 uppsatser innehållade orden vikten av sociala medier.

  1. 1. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. TILLHÖRIGHET, UPPOFFRING OCH KALL: En antropologisk studie om sjuksköterskestudenters vilja till sitt framtida yrke

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Ingrid Ström; [2023-10-12]
    Nyckelord :Sjuksköterskestudenter; inre och yttre motivation; kall-yrken; liminalitet; communitas; tillhörighet;

    Sammanfattning : Sjukvården har en samhällsessentiell funktion och en viktig roll i det svenska välfärdssamhället. Det är allmänt känt att sjuksköterskor i Sverige har utmanande arbetsförhållanden, något som har gett upphov till diskussioner på politisk nivå såväl som i traditionella och sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Politisk kommunikation och sociala medier: TikTok, en politisk arena där popcornätande och öldrickande vinner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Edvin Kenning; Hugo Östlin; [2023]
    Nyckelord :Political communication; rhetoric; personalization; populism; frontstage; backstage; third act; TikTok; Instagram; democracy; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study aims to provide insights into political communication on social media, particularly the rise of right-wing populist parties among young voters and their connection to the theories of personification, populism, and dramaturgy. It focuses on how the Moderate Party adapts and structures its communication strategies on TikTok and Instagram in preparation for the 2022 election to engage followers. LÄS MER

  4. 4. Nästa generationens investerare i det moderna samhället : En kvantitativ studie om likheter och skillnader mellan generation X och Z i hur hållbarhet, makroekonomiska faktorer och sociala medier påverkar investeringsbeteende

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Oskar Törnfeldt; Martin Ageman; [2023]
    Nyckelord :Investeringsbeteende; Generation X; Generation Z; Hållbarhet; ESG; Konjunktur; Inflation; Sociala medier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Från Stockholms Fondbörs till dagens teknologiskt drivna samhälle har svenska investerare fortsatt att göra affärer på börsen i över ett sekel. Samhället är under ständig utveckling och i en tid med ekonomisk osäkerhet, hög inflation och ökande hållbarhetsfokus är det av betydelse att förstå hur externa faktorer påverkar investeringsbeteende. LÄS MER

  5. 5. Vi lyssnar med våra ögon : En studie om museers tillgänglighet för döva besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Maria-Eleni Nanaj; Tracy Mduma; Nargiz Gadirli; [2023]
    Nyckelord :Museums; Deaf individuals; Accessibility; Museer; Döva individer; Tillgänglighet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka döva museibesökares upplevelser av museiserviser inom tillgänglighetsområdet. Vi undersökte vilka tjänster museer (inom Stockholm) erbjuder för sina döva besökare. LÄS MER