Sökning: "visual observation"

Visar resultat 1 - 5 av 185 uppsatser innehållade orden visual observation.

  1. 1. Cleaning methods for removal of bound soiling on leather

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Olivia Cati Starck; [2023-11-14]
    Nyckelord :Conservation; Leather; Cleaning; Vulpex; White spirit; Isopropanol; Gellan gum gel;

    Sammanfattning : This thesis investigates the removal of bound soiling on leather using three cleaning methods: Vulpex (10%) in white spirit, gellan gum gel loaded in isopropanol and white spirit by itself. More detailed studies of cleaning methods for bound soiling in leather conservation are sparse. LÄS MER

  2. 2. Varnishing of Fiber-based Closures

    Master-uppsats, Lunds universitet/Förpackningslogistik

    Författare :Nisha Sunil David; [2023]
    Nyckelord :Varnishing; fiber-based closures; water-based spray coating; packaging; repulpability ; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This research aims to investigate water-based varnishes and technologies to coat fiber-based closures to attain water barrier properties. To ensure recyclability the repulpability of coated and uncoated lids is tested. The research approach is exploratory. LÄS MER

  3. 3. Konnotation och kategorisering: Visuella element på tvättmedels- och yoghurtförpackningar

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Charlotta Lundgren; [2023]
    Nyckelord :Food imitating products; information design; illustration; semiotic; connotation; packaging; Food imitating products; informationsdesign; illustration; semiotik; konnotation; förpackning;

    Sammanfattning : Denna studie avser att undersöka vilka visuella element som påverkar hur produkter kategoriseras av konsumenter som antingen ett tvättmedel eller ett livsmedel. Genom att undersöka visuella element och vilka konnotationer de skapar kan dessa undersökningar ge insikter om hur människor tolkar och kategoriserar objekt. LÄS MER

  4. 4. “Det finns två sidor; antingen så undrar de vad jag gör där, eller så blir jag hyllad” - En socialantropologisk studie om mötet mellan unga kvinnor och Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :Antonia Hamich Andersson; Hilda Lundström; [2023]
    Nyckelord :Socialantropologi; Försvarsmakten; Jämställdhet; Symboliskt kapital; Genusperformativitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines the encounter between young women and the Swedish Armed Forces, with emphasis on three marketing campaigns whose aim is to attract young women to the male dominated authority. Primarily, this thesis focuses on how young women negotiate their willingness to take part in the Swedish Armed Forces. LÄS MER

  5. 5. Färgens betydelse inom kulturell marknadsföring : En studie om betydelsen av färgen på livsmedelsförpackningar i svensk och kinesisk kultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Lova Barthelson; My Persson; [2023]
    Nyckelord :Color; China; Sweden; culture; marketing; cross-cultural; consumer behavior; Färg; Kina; Sverige; kultur; marknadsföring; tvärkulturell; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Culturally adapted marketing has increased due to internationalization. The role of color varies across cultures and influences consumer behavior. The aim of this thesis is to improve knowledge on how Swedish companies can use color in their marketing, in terms of package design of groceries, when adapting to the Chinese consumer culture. LÄS MER