Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Analysis of the effects from the Mobility Orientation Law on geographical inequalities of mobility and low-carbon mobility in French low-density inter-municipalities

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Martin Pasquesoone; [2022]
    Nyckelord :Mobility Orientation Law; Low-density territories; Geographical inequalities; Low-carbon mobility; Hauts-de-France; case study;

    Sammanfattning : The historical concentration of French mobility policies in urban areas has resulted into a high dependence of the private-car system in low density territories. Therefore, and especially in these areas, mobility is now threatened by a double constraint of carbon. LÄS MER

  2. 2. Strategisk partnering mellan beställare och entreprenör

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Redoz Faraydoun; Ferza Nigit; [2022]
    Nyckelord :Strategic partnering; partnering; Organizational culture; Organizational learning; Knowledge Transfer; SECI; Experience feedback; Trust; Strategisk partnering; partnering; Organisationskultur; Organisatoriskt lärande; Kunskapsöverföring; SECI; erfarenhetsåterföring; förtroende;

    Sammanfattning : Byggbranschen är känd för att vara projektbaserad och fragmenterad där många aktörer samverkar. Fragmenteringen har lett till en ökande komplexitet som lägger stor vikt i hur organisationer jobbar i projektbaserade omständigheter för att minimera riskerna. LÄS MER

  3. 3. Omställning i en digital tid

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Malin Leijman; Vanessa Simic; [2021]
    Nyckelord :Studie-och yrkesvägledare; distanssamtal; Covid-19; omställning; Icke-verbal kommunikation;

    Sammanfattning : Studie- och yrkesvägledare på gymnasieskolor runt om i landet fick ställa om till att erbjuda vägledning på distans till följd av Covid-19 pandemin. Skolorna gick över till distansundervisning våren 2020, vilket har inneburit en omställning i hur vägledningssamtal genomförs och nya sätt att kommunicera med eleverna. LÄS MER

  4. 4. Covid-19 och dess påverkan på den svenska skolan : En studie om hur distansundervisning påverkar lärare i idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Benny Assmar; Martin Lindau; [2021]
    Nyckelord :Digitalization; digital competence; distance education; physical education distanslearning; corona; Covid 19; Digitala verktyg i skolan; digitalisering i skolan; distansundervisning idrott och hälsa; digitala verktyg till idrott och hälsa; distansundervisning idrottslärare; digitalisering; digital kompetens; pedagogiskkunskap i distans. Läroplansteori; ramfaktorteori; Covid-19; Corona;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar  Det övergripande syftet är att ta reda på hur distansundervisningen har påverkat lärare i ämnet idrott och hälsa under rådande pandemin (Covid-19) på grundskolan (årskurs 4–9) och gymnasiet.    Hur upplever lärare i ämnet idrott och hälsa att de påverkas av distansundervisning? Vilka för och nackdelar finns det med distansundervisning, enligt lärare i idrott och hälsa?  Metod  Studien är en kvantitativ undersökning som genomfördes på lärare i ämnet idrott och hälsa på gymnasiet, högstadiet och mellanstadiet. LÄS MER

  5. 5. Kompetensöverföring : Hur arbetar arbetsgivare med kompetensöverföring för att säkra kompetenser vid personalomsättning?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Elisabet Emanuelsson; Emese Szabo; [2020]
    Nyckelord :Kompetens; kunskap; lärande; kompetensöverföring; knowledge management;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur industriföretag inom Kronobergs län arbetar med kompetensöverföring för att säkra kompetensen när medarbetare slutar sin anställning. Det vill säga hur företagen arbetar förebyggande med kompetensöverföring av både den praktiska och tysta kunskapen. Studien baseras på kvalitativa intervjuer. LÄS MER