Sökning: "4p marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden 4p marknadsföring.
1. Pop-up bibliotek : En del av folkbibliotekens marknadsföring?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this paper is to gain knowledge of the phenomenon of pop-up libraries and what image of pop-up libraries is produced in the media through content analysis of articles and notices in newspapers. Through the results of this analysis, I looked at how the pop-up library can be seen as marketing and what it is marketing for. LÄS MER
2. Marknadsföring i en digital tid : En studie av social commerce och marknadsmixen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att använda sociala medier som marknadsföringskanal, även kallat social commerce är ett växande fenomen då många företag idag använder sig av detta. Den nya marknaden har även möjliggjort att nystartade företag (startups) nu kan använda sociala medier som plattform för att växa och nå ut till sina kunder snabbare. LÄS MER
3. How Product Properties Drive Wine Sales in Norway
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : This project investigates the Norwegian wine market and attempts to provide models of how the sales volume is influenced by different product attributes. The purpose was to examine if and how such relationship can be modelled using multiple linear regression. LÄS MER
4. Den traditionella marknadsföringsmixen utifrån digitaliseringen : Har digitaliseringen skapat ett behov av att utveckla den traditionella marknadsföringsmixen?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Marknadsföringen har under det senaste decenniet genomgått fundamentala förändringar och digitaliseringen har varit en del i den utvecklingen. Borden var först med att presentera marknadsföringsmixen som koncept på 1950-talet. LÄS MER
5. Marknadsföring i etiska företag : en fallstudie av The Smiling Group AB
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring är viktigt för att kommunicera hur ett företag skapar och kan leverera värde. Ett vanligt sätt för företag att marknadsföra sig är genom 4P-modellen där fokus ligger på produkt, pris, plats och påverkan. Ett annat sätt för företag att kommunicera sitt värde är genom olika märkningar. LÄS MER