Sökning: "Bilbranschen"

Visar resultat 6 - 10 av 50 uppsatser innehållade ordet Bilbranschen.

  1. 6. Det digitala informationsflödets påverkan på relationen mellan kunden och säljaren

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Max Börjesson; Johan Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Relationship; Information search; Digitization; Customer relationship management; Relation; Informationssökning; Digitalisering; Kundrelationshantering;

    Sammanfattning : En omfattande transformering av marknadsmiljön har bidragit till funderingar och frågor gällande om kundrelationshantering är tillräckligt utvecklat för att hänga med i digitaliseringens framfart och lever upp till dagens konsumentförväntningar. Den litteratur som finns påvisar trots allt en hög grad av misslyckande relaterat till implementering av kundrelationshantering. LÄS MER

  2. 7. Könsrelaterad marknadsföring inom bilförsäljning : En studie om hur kvinnor och män framställs på sociala medier inom bilförsäljningsbranschen i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ida Rimark; Fanny Melin; [2022]
    Nyckelord :Gender-related marketing; car sales; marketing strategies; social media; Könsrelaterad marknadsföring; bilförsäljning; marknadsföringsstrategier; sociala medier;

    Sammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen har kommunikationen mellan företag och konsument ökat på sociala medier även inom bilbranschen. Runtom i världen använder bilförsäljare sociala medier som plattformar för marknadsföring av sina respektive verksamheter både som generalagent och återförsäljare. LÄS MER

  3. 8. Avfart från bilhallar?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Julia Bengtsson; Alice Nyström; [2021]
    Nyckelord :Upplevelse; Varumärke; Popup-butik; Bilbranschen; Servicelandskap; Varumärkesupplevelse.; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Popup-butiker är temporära butiker som blivit allt mer populära bland olika branscher som en följd av konsumentens ökade krav på flexibilitet. Butikskonceptet syftar till att skapa upplevelser för konsumenterna samt för att öka varumärkeskännedomen. LÄS MER

  4. 9. Värdeskapande mellan leverantör och återförsäljare : En fallstudie på BMW i Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Wahlman; Max Gisterå; [2021]
    Nyckelord :value co-creation; B2B-relationer; bilbranschen; leverantör; återförsäljare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som är viktiga för value co-creation vid företagsrelationer mellan leverantörer och återförsäljare inom bilbranschen. Studien utgår från Grönroos (2006) teorier om value creation i företagsrelationer samt tidigare forskning om B2B-relationer. LÄS MER

  5. 10. Budgetens kritik testad i en osäker omgivning : en utforskande undersökning från svenska bilåterförsäljares perspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sanna Kuzet; Malin Engarås; [2021]
    Nyckelord :Budget; Budget critisism; Dynamic environment; Organizational management; Car Industry; Car retailers; Contingency theory; Explorative study; Budget; Kritik av budget; Dynamisk omgivning; Organisationsledning; Bilbranschen; Bilåterförsäljare; Kontingensteorin; Utforskande undersökning;

    Sammanfattning : I takt med att organisationers omgivande miljö beskrivs som alltmer dynamisk, ökar kritiken mot den budgeteringen, då budget anses var ett statiskt ekonomistyrningsverktyg. Trots medhållet som kritiken får visar empiriska studier att få företag faktiskt överger budget som huvudsakligt planerings- och kontrollverktyg (Sandalgaard 2012; Ekholm & Wallin 2000; Dokulil, Zlámalová & Popesko 2017). LÄS MER