Sökning: "Brand Hierarchy"

Visar resultat 16 - 20 av 33 uppsatser innehållade orden Brand Hierarchy.

  1. 16. To be or not to be – showing up on the first result page : Search engine marketing’s potential effect on brand awareness

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nils Östberg; Hanna Bergström; [2016]
    Nyckelord :Search engine marketing; SEM; SEO; Brand awareness; Brand recall; Brand recognition; Hierarchy of Effects Model;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine whether search engine marketing may influence consumers’ brand awareness in terms of brand recall and brand recognition. The theoretical background derives from the definition and rationale of brand awareness. The study is further based on a theoretical outline of search engine marketing and its components. LÄS MER

  2. 17. Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kiriakos Anagnostakis; Nils Hjalmarsson; Prajak Thongsri; [2015]
    Nyckelord :Pop-up butiker; innovativ marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärkesimage; tillfälliga butiker; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetet titel: Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker Författare: Kiriakos Anagnostakis, Nils Hjalmarsson, Prajak Thongsri Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29, Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Nyckelord: Pop-up butiker, tillfälliga butiker, innovativ marknadsföring, varumärkesidentitet, varumärkesimage Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera pop-up butikers användning inom Sverige. Metod: Denna kvalitativa uppsats är skriven utifrån en induktiv metod med deduktiva inslag. LÄS MER

  3. 18. Material science and garment technology towards circular economies within the fashion industry

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Wahrer Lina; [2015]
    Nyckelord :Lifestyle brand; merchandising; consumption; material science; quality; value adding; garment technology; fast fashion; sustainability; CSR; and waste hierarchy;

    Sammanfattning : There has been an increase of the consumption rate and consumers are buying garments that they dispose in too early of a stage of the product lifecycle. This has caused an increase regarding landfill of waste. LÄS MER

  4. 19. Hur vardagskonsumtionen blev iögonfallande - En studie om premiumisering

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Britting; Viktor Hansson; [2015]
    Nyckelord :Premium; premiumisering; premiumlivsmedel; konsumentbeteende; personligt varumärke; kommodifiering; iögonfallande konsumtion; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Hur vardagskonsumtionen blev iögonfallande – en studie om premiumisering Seminariedatum: 2015-05-26 Kurs: FEKN90: Examensarbete på civilekonomprogrammet, 30 högskolepoäng Författare: Oskar Britting och Viktor Hansson Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Premium, premiumisering, premiumlivsmedel, konsumentbeteende, personligt varumärke, kommodifiering, iögonfallande konsumtion Syfte: Att utifrån teorier om konsumentbeteende, undersöka rådande premuimiseringstrender, huruvida konsumenter genom vardagskonsumtion av premiumiserade livsmedel kan skapa önskad självbild och bygga personligt varumärke, samt vilka signaler denna konsumtion sänder gentemot konsumentens omgivning. Metod: Studien har genomförts med kvalitiv metod, hermeneutiskt synsätt, samt abduktiv ansats som kombinerar litteratur och teori med, för denna studie, insamlad empiri. LÄS MER

  5. 20. Milk Packaging in Sweden: Local Consumers' effect on the Visual Communication

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Lisa Göransson; Elin Wiklund; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Precis som det finns dialekter i det talade språket kan symboler och färger ha olika betydelser i olika delar av ett land. Dessa visuella dialekter är en del av den ideologi som finns på en plats och påverkar hur text och bild uppfattas och tolkas av befolkningen. LÄS MER