Sökning: "Brand Hierarchy"
Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden Brand Hierarchy.
11. Män, makt, och marinblå kostymer: en bildanalys över hur maskuliniteter iscensätts i Suitsupplys kostymreklamer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskapSammanfattning : This Bachelor’s thesis examines how masculinity is enacted in three different advertising campaigns from the Dutch menswear brand Suitsupply. The material consists of six photos, which are analyzed using visual semiotic analysis based on Barthes’ theories. To categorize the masculinity, theories from Connell, Halberstam and Nordberg are used. LÄS MER
12. Nation Branding Communication : A Case Study of the Brand Singapore
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Globalization has significantly reshaped communication trends that influence nation branding practices. Many studies examine the development of a nation and destination branding; however, little has been done to examining the planning processes and the selection of representative messages that nations choose to communicate through their individual brands. LÄS MER
13. Attraherande strategier i regionala hierarkier - Kommunorganisationers utveckling av arbetsgivarvarumärken i regionala hierarkier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografiSammanfattning : Municipalities in Sweden are facing a large recruitment requirement as staff shortages are increasing in several fields. Across the country municipalities experiencing a rise in competition over available pools of labour. LÄS MER
14. Grafisk identitet för ett glasmästeri : Processen bakom produktionen avlogotyp, webbsida och grafisk manual för Falu Glastjänst AB
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : För att särskiljas från konkurrenter och vara förtroendeingivande är en konsekvent grafisk identitet av stor vikt. Därför syftar föreliggande undersökning till att modernisera den grafiska identiteten hos Falu Glastjänst för att denna ska förmedla hållbarhet, kvalité och service. LÄS MER
15. Konsten att attrahera och bibehålla framtidens talanger : En studie om hur projektledare och ingenjörer tänker kring valet av en arbetsgivare, samt vad som får dem att stanna
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Due to the globalization in the world the labour market has become more competitive. This study turns to the labour market in Sweden where there has noticeably been a lack of competency regarding engineers and project leaders in the technical industry. LÄS MER