Sökning: "Branding building"

Visar resultat 6 - 10 av 233 uppsatser innehållade orden Branding building.

  1. 6. Employer branding inom vård och omsorgssektorn : En kvalitativ studie om privata och offentliga vårdcentraler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Charlie Björklund; Karl Odebäck; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; brand building; attracting staff; retaining staff; organizational culture; work environment; Employer branding; varumärkesbyggnad; attrahera personal; bibehålla personal; organisationskultur; arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hela vård och omsorgssektorn har idag stor personalbrist och svårigheter att rekrytera personal. Enligt statistik kommer det krävas ökad personal inom vården ända fram till år 2035. Vilket blir en stor utmaning för en bransch som redan idag lider av stora svårigheter att attrahera personal till verksamheterna. LÄS MER

  2. 7. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER

  3. 8. Leveraging a Brand's Position on Opposition: An Exploratory Study of Mr Charlie's Communication to Position Itself in the Fast-Food Market

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alice Ekeroth; [2023]
    Nyckelord :corporate branding; brand positioning; brand activism; anti-brand activism; brand communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Brand activism has emerged as a prevalent phenomenon where brands engage in socio-political issues to differentiate themselves and build stakeholder resonance. Despite its growing prominence, research on brand activism is limited, particularly in relation to brand positioning. LÄS MER

  4. 9. Assembling Paint, Parties and Toxins

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Mina Planting Mollaoglu; [2023]
    Nyckelord :Malmö; Sofielund; cultural sound zone; municipality policy; culture; urban planning; built environment; industry; graffiti; associations; community culture; cultural analysis; materialism; assemblage; tactics; space; terrain vague.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Over the last decade, Swedish cities like Stockholm and Gothenburg have seen a decline in cultural events due to noise complaints, unsuitable locations, and changing demographics. Malmö, facing similar issues amid urban growth, introduced a 2021 planning program for the Sofielund industrial district, featuring a "cultural sound zone" to support cultural activities. LÄS MER

  5. 10. Kompetensbristen inom tillverkningsindustrin : En studie som undersöker upplevelsen av kompetensbristen på organisationer inom tillverkningsindustrin belägna i Gnosjöregionen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Nelly Moberg; Hampus Westerberg; [2023]
    Nyckelord :Competence; skills shortage; competence development; Gnosjö region; employer branding; Kompetens; Kompetensbrist; Kompetensutveckling; Gnosjöregionen; Employer branding;

    Sammanfattning : This study aims to investigate manufacturing industries in the Gnosjö region’s perception of the skills shortage within the industry and how they experience the situation and are affected by it. The overall research question focus on examining how manufacturing industries within the Gnosjö region address the skills shortage. LÄS MER