Sökning: "C- Bildanalys"
Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden C- Bildanalys.
6. Bildanalys av läroböcker i Samhällskunskap ur ett genusperspektiv
C-uppsats,Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur män respektive kvinnor representeras på bild i läroböckerför elever i grundskolan, för att se om de lever upp till de mål som den svenska skolan har på att förmedlajämställdhet mellan män och kvinnor.Det är en kvalitativ studie, där jag kritiskt granskat innehållet i bilderna ur två olika läroböcker. LÄS MER
7. Process Parameters for Creation of Porous Stainless Steel Surfaces
Master-uppsats, KTH/MaterialvetenskapSammanfattning : Detta examensarbete ämnar att undersöka värmebehandlingsmetoder för att skapaporösa austenitiska rostfria stål samt utvärdera ifall dessa ytor medför förbättringargentemot referensmaterialen. De porösa ytorna skapades genom en två-stegs metod. LÄS MER
8. När prinsessor vaknar om natten. En studie om stereotypa roller i bilderböcker.
C-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningSyfte - Denna undersökning kommer att handla om stereotypa roller i barnböcker. Syftet är att med hjälp av ensemiotisk analysmodell, med specifika frågeställningar söka svar på hur stereotypa roller tar sig uttryck i de olikabilderböckerna. LÄS MER
9. Och nu blir det reklamfilm : En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Och nu blir det reklamfilm - En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009 Seminar date: 2010-01-14 Department: Media- and Communication science Report category: Degree project undergraduate level Authors: Johan Heikensten and Elin Larsson Advisor: Kristoffer Holt Purpose: When TV4 for the first time offered advertising time to the Swedish political parties for the upcoming election of the European Parliament in 2009, a huge debate broke loose in the media. Regardless of opinions on the matter, we find it safe to say that political television commercials will have a great influence on future election campaigns in Sweden. LÄS MER
10. En doft av man : Om makt- och genuskonstruktion i parfymreklam
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats gör jag en feministisk, samhällsvetenskaplig analys av 98 stycken reklambilder för parfym riktade till herrar, varav jag djupanalyserar 9 stycken med syftet att se på vilken bild av maskulinitet som de förmedlar. Bilderna är hämtade ur tre svenska herrmodemagasin från år 2008 och jag genomför analysen med utgångspunkten att genus, sexualitet och makt är socialt konstruerade. LÄS MER