Sökning: "C- metod sammanfattning"

Visar resultat 1 - 5 av 298 uppsatser innehållade orden C- metod sammanfattning.

  1. 1. Effekten av influncer marknadsföring på konsumenter : En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Charlotte Krönlein; Hanna Kram; [2023]
    Nyckelord :Influencer marknadsföring; köpintention; varumärkeslojalitet; social identitetsteori; electronic word of mouth; Theory of Planned Behavior.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel Effekten av Influencer Marknadsföring på konsumenters: En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Charlotte Krönlein och Hanna Kram Handledare Afshin Afsharipour Examinator Svante Andersson Termin VT 2023 Syfte: Syftet med studien är att förstå effekten av hur influencers medverkan i kampanjer på konsumenters varumärkeslojalitet och köpintention, samt att undersöka eventuella skillnader mellan män och kvinnor i detta sammanhang. Studiens syfte är att skapa en förståelse för hur mycket influencers medverkan i kampanjer påverkar människors vilja att köpa företagets produkter och hur de bidrar till varumärkeslojalitet, samtidigt som den tar hänsyn till skillnader mellan män och kvinnor. LÄS MER

  2. 2. Potential benefits of implementing demand response into Vattenfall’s district cooling grid in Uppsala, Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Magdalena Guerrero Wretljung; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Lately, there has been an increased cooling demand in Vattenfall’s district cooling (DC) network in Uppsala, Sweden. This especially occurs on warmer summer days, during so-called peak demand periods, where there is limited cooling capacity combined with limited distribution capacity in the network. LÄS MER

  3. 3. It's A(c)crual World

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jack Rydén; Oskar Åkesson; Filip Angerlöv; [2022]
    Nyckelord :Accrual Earnings Management; Principle-based Accounting; Discretionary Accruals; CEO-changes; Stockholm Stock Exchange; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: It’s A(c)crual World Seminariedatum: 3 juni 2022 Kurs: FEKH69, Examensarbete på kandidatnivå i redovisning. 15 Högskolepoäng. LÄS MER

  4. 4. Personlighetsegenskaper och dess koppling till utbrändhet : En studie om hur Big fives personlighetsegenskaper påverkar utbrändhetssyndrom hos fastighetsmäklare i Europa

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hampus Häggström; Cornelia Wiklund; [2022]
    Nyckelord :Big five; Maslach burnout inventory; burnout; real estate agent; salesmen; personality traits; Big five; Maslach burnout inventory; utbrändhet; fastighetsmäklare; säljare; personlighetsegenskaper;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: “Personlighetsegenskaper och dess koppling till utbrändhet” Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i företagsekonomi C Författare: Hampus Häggström och Cornelia Wiklund Handledare: Dr. Jonas Kågström och biträdande handledare Martin Ahlenius Datum: Juni 2022 Syfte: Syftet med denna undersökning är att kartlägga och analysera utbrändhet hos fastighetsmäklare genom Maslach burnout inventory utifrån Big fives personlighetsegenskaper. LÄS MER

  5. 5. Dagligvaruhandelns effektiva och hållbara e-handel : Förslag på hantering av sista milen alternativ för ehandel

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Philip Norrbrink; Villiam Olander; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; grocery; last mile; logistics; q-commerce; rare shopping; retail; sustainability.; Dagligvaruhandel; detaljhandel; e-handel; hållbarhet; logistik; q-handel; sista milen; sällanköpshandel;

    Sammanfattning : Abstract Purpose – The purpose of the study is to explore which possible last mile alternativesare beneficial for the development of the grocery trade in e-commerce. The deliveryalternatives will have a strong focus in that the last mile deliveries are optimized,efficient and sustainable. LÄS MER