Sökning: "Car Brands"

Visar resultat 26 - 30 av 42 uppsatser innehållade orden Car Brands.

  1. 26. The case of Geely acquiring Volvo Car : A study on low brand equity acquiring high brand equity

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Xiaoshu Zheng; Yuan Shi; [2013]
    Nyckelord :Brand Acquisition from China; High Brand Equity; Low Brand Equity; House of Brands Strategy; Endorsed Brand Strategy;

    Sammanfattning : Much previous research has studied high brand equity acquiring high brand equity or high brand equity acquiring low brand equity. However, very little research has been conducted to understand how that low brand equity acquiring high brand equity changes the low brand equity especially in China. LÄS MER

  2. 27. Särpräglad kommunikation : En studie om särpräglad, homogen & inkongruent kommunikation inom bilbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Hampus Zethelius; Stefan Rydheim; [2012]
    Nyckelord :marknadskommunikation; varumärkeskommunikation; corporate branding; inkongruens; traditionella perspektivet;

    Sammanfattning : Följande studie är ett bidrag till forskningen inom strategisk kommunikation och varumäkeskommunikation. Huvudsyftet med studien är att klargöra och finna svar på huruvida varumärkena Audi, BMW och Mercedes-Benz lyckas vara särpräglade i sin kommunikation. Studien ämnar även klargöra var de särpräglade dragen gör sig synliga. LÄS MER

  3. 28. Assessing the degree of customer satisfaction in grocery stores - a study on ICA

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Zeliang Sun; Peng Shao; [2012]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Grocery stores; Attributes; Sub-attributes; Gävle;

    Sammanfattning : Aim:   It  has  been  demonstrated  that  customer  satisfaction  is  critically  important  to  the performance of grocery stores (Bamford and Xystouri, 2005). In Gävle, there is heavy competition among the three big brands - ICA, Willy:s and Coop. LÄS MER

  4. 29. Managing negative publicity : A quantitative study on how negative publicity affects the consumer

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Conny Johansson; Simon Möllefors; Shkumbin Ibrahimi; [2012]
    Nyckelord :Negative publicity; BP; corporate social responsibility; brand positioning; brand revitalizing; consumer attitudes; purchase behavior.;

    Sammanfattning : Background: A brand’s reputation can take many years to build up, although the value of the brand is not forever. Accidents, scandals or product safety incidents associated to a certain corporation can affect a brands reputation. LÄS MER

  5. 30. Simuleringsstudie för Volvo Environmental Architecture : Simuleringsmodell för logistik på Volvo

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Patrik Gustavsson; Robert Hermansson; [2012]
    Nyckelord :Simulering; Optimering; AGV; EHB; Logistik; Plant Simulation; Volvo;

    Sammanfattning : Volvo Personvagnar är ett av de starkaste varumärkena i bilindustrin, med en lång och stolt historia av världsledande innovationer. Fabriken i Skövde tillverkar motorer i både bensin- och dieselvarianter. I framtiden planerar Volvo att införa nya typer av motorer med gruppnamnet VEA, Volvo Environmental Architecture. LÄS MER