Sökning: "Children s eating habits"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden Children s eating habits.

  1. 21. Mödrars upplevelser och erfarenheter av första tiden med sitt nyfödda barn : - en kvalitativ studie med fokus på barnets ätande under det första halvåret

    Master-uppsats, Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Caroline Hjorth; [2013]
    Nyckelord :Erfarenheter; upplevelser; amning; mödrar; flaskmatning; spädbarn.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: Trots starkt underbyggda evidens för amningens betydelse ses en nedåtgående trend i amningsstatistiken i Sverige.  Syfte: Att studera vilka upplevelser och erfarenheter mödrar har av sitt/sina barns uppfödning med fokus på det första halvåret. LÄS MER

  2. 22. Ungdomars upplevelser av skolidrott som motivation till fysisk aktivitet

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Erica Andersson; [2013]
    Nyckelord :Adolescents; motivation; physical activity; school sports; Fysisk aktivitet; motivation; skolidrott; ungdomar;

    Sammanfattning : Övervikt och fetma är idag ett stort problem hos barn och ungdomar, i synnerhet på grund av fysisk inaktivitet och försämrade matvanor. Skolan är en viktig instans i främjandet av barn och ungdomars vanor av fysisk aktivitet. Skolidrott är också viktigt för barn och ungdomars vanor av fysisk aktivitet i ett livslångt perspektiv. LÄS MER

  3. 23. Habits related to television, computer games and eating among school children in a rural and an urban area of Thailand

    Kandidat-uppsats, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Lisa Gidlöf; Hermela Retta Belay; [2011]
    Nyckelord :Computer game; television; eating; adolescents; Thailand;

    Sammanfattning :  The aim of this study was to investigate 10-14 year old Thai School children’s habits related to television, computer games and eating, and to make comparisons regarding these issues between genders as well as between a rural and an urban area of Thailand. A descriptive comparative, cross-sectional study with a quantitative method was used. LÄS MER

  4. 24. Attitudes Towards Television Commercials with an Underlying Health Claim

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Emilia Sundberg; Jasmine Hansson; [2011]
    Nyckelord :Consumer behavior; generation Y; university students; TV commercials; health claims; attitudes; marketing messages in TV commercials; qualitative research; focus groups; Konsumentbeteende; generation Y; universitetsstudenter; TV-reklam; hälsopåståenden; attityder; marknadsföringbudskap i TV-reklam; kvalitativ forskning; fokusgrupper;

    Sammanfattning : Health and eating healthy has become increasingly popular during the recent decades. On television, countless numbers of food commercials claim their products to be healthy, and fit good looking people propagate for the benefits of the products. At the same time, there are many studies showing these marketing messages to be highly misleading. LÄS MER

  5. 25. Japan - From Traditionel Home Cooked Meals to Dining Alone at McDonald's

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :Camilla Hoff-Jörgensen; [2010]
    Nyckelord :singles; Japan; McDonald’s; fast food; lifestyle-changes; household; fieldwork; Social Sciences;

    Sammanfattning : Theoretical perspective: Existing theories within anthropology, globalization of McDonald’s and Japanese culture (household etc.) were used as providing explanations of the collected data. Methodology: This research uses McDonald’s as an example of fast food consumption in Japan. LÄS MER