Sökning: "Christian Lindhé"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Christian Lindhé.

  1. 1. Extern kommunikation av arbetsgivarvarumärken - en studie av olika kommunikationskanaler och metoder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Sundén; Adnan Zeljkovic; Karl Lindhe; [2011]
    Nyckelord :arbetsgivarvarumärke; extern kommunikation; rekrytering; marknadsföring; interaktion; employer brand; external communication; recruitment; marketing; interaction; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to examine employer brand communication towards the labour market and what account employers should take when they design their brand message, what communication channels and methods employers can use today, what are the limitations and potentials with these, the impact of any spill-over effect and what employers have to take in to account in their future communication. Methodology: A qualitative research method has been selected with the use of semi-structured interviews. LÄS MER

  2. 2. ‘By Invitation Only’ In Contemporary Consumer Society - Distinctions Never Go Out Of Style

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Koch; Jessica Ljung; Robert Lindhe; [2010]
    Nyckelord :Consumer Culture Theory; Consumer Identity Projects; Marketplace Cultures; By Invitation Only; Membership Clubs; Status Consumption; Postmodernity; Luxury Branding; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: ‘By Invitation Only’ In Contemporary Consumer Society - Distinctions Never Go Out Of Style Date of Seminar: June 1st 2010 Course: BUSM08 - Master Thesis in International Marketing and Brand Management Authors: Christian Koch, Robert Lindhe, Jessica Ljung Supervisor: Sofia Ulver-Sneistrup Keywords: Consumer Culture Theory, Consumer Identity Projects, Marketplace Cultures, By Invitation Only, Membership Clubs, Status Consumption, Postmodernity, Luxury Branding Thesis Purpose: Theory development in the domains Consumer Identity Projects and Marketplace Cultures in consumer culture theory, by exploring consumer meanings of the ‘by invitation only’ phenomenon that entered the commercial sphere in the contemporary consumer society. Methodology: We adapt a constructionist ontological position, as this is highly appropriate to create an understanding of consumers’ perceptions of a phenomenon. LÄS MER

  3. 3. Kapitalandelslån-en studie av ett nytt kapitalanskaffningsinstrument

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Zandra Moberg; Christian Lindhé; Katarina Berggren; [2007]
    Nyckelord :Kapitalandelslån; reglering; finansieringsinstrument; kapitalkostnad och risk; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : När den nya Aktiebolagslagen trädde i kraft den 1 januari 2006 blev det åter tillåtet för svenska företag att uppta så kallade kapitalandelslån. Återbetalning och ränta på dessa lån är beroende av olika bolagsinterna faktorer, som till exempel bolagets finansiella ställning. LÄS MER

  4. 4. Konvertibla preferensaktier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Christian Lindhé; [2006]
    Nyckelord :Associationsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I uppsatsen analyseras ett antal centrala frågor som uppkommer i samband med emission och konvertering av konvertibla preferensaktier. Syftet är att med hjälp av traditionell rättsdogmatisk metod söka utröna bland annat vilka majoritetskrav som uppställs vid emission av preferensaktier, hur konverteringsvillkoren kan utformas samt hur ett välfungerande utspädningsskydd kan konstrueras. LÄS MER