Sökning: "Corporate Co-branding"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Corporate Co-branding.

  1. 1. Utveckling av den personliga yrkesidentiteten för individer inom ett etablerat företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Freja Ström; Alexandra Zimmermann; [2017]
    Nyckelord :Personal branding; Branding; Co-branding; Communication channels; Marketing channels; Digital channels; Social media; Instagram; Facebook; Personligt varumärkesbyggande; Varumärkesbyggande; Co-branding; Kommunikationskanal; Marknadsföringskanal; Digitala kanaler; Sociala medier; Instagram; Facebook;

    Sammanfattning : Varumärket, som fenomen, har utvecklats över tid och tagit olika former. Tidigare har varumärken främst varit förknippade med företag men det har nu förändrats. Utvecklingen av kommunikationskanaler, främst sociala medier, har medfört att varje individ och varje företag har en möjlighet att ständigt hålla sig synliga. LÄS MER

  2. 2. Branding for Start-ups: A case Study of Spotify

    Magister-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Alberto Pietrobon; Yu Dai; [2012]
    Nyckelord :Start-ups; corporate branding; brand equity; brand awareness; brand image; brand association; co-branding strategy; Spotify;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this research is to explore if there is a viable way for a newly brand to speed up the process of creating and acquiring the brand equity. Since branding is a very broad area, we narrow the research down to brand alliance for startups. LÄS MER

  3. 3. Nation Branding; A Brand New Marketing Tool on the Global Arena; A Qualitative Case Study in a Swedish Context

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Görel Englund; [2012]
    Nyckelord :Corporate Co-branding; Country of Origin; Cultural Branding; National Identity; Public Diplomacy;

    Sammanfattning : Global competition is becoming fierce. New marketing techniques are emerging, among them Nation Branding. The aim of this study is to answer the following questions: What is Nation Branding and how is it applied in Sweden? Why is Nation Branding controversial and when does it matter? The study is performed through a qualitative, abductive approach. LÄS MER

  4. 4. Cause-Related Marketing - En studie om konsumenters uppfattning av Rosa Bandet-produkter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Emam; Anna Ravn-Holm; Diem Bang; [2008]
    Nyckelord :Cause-related marketing CRM ; Rosa Bandet; Co-branding; Corporate Social Responsibility CSR ; Marknadsföringsstrategi; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att studera svenska konsumenters uppfattning om cause-related marketing på den svenska marknaden samt om detta påverkar deras köpbeslut. Undersökningen avser de CRM-kampanjer där företag samarbetar med välgörenhets-organisationer och tar fram specifika produkter för detta ändamål, som således kombinerar två varumärken. LÄS MER

  5. 5. Varumärkeshantering vid företagsförvärv i designbranschen

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Mona Andersson; [2008]
    Nyckelord :Varumärkeshantering; Företagsförvärv;

    Sammanfattning : Background: The design industry is relatively immature in Sweden but large on the international market, where companies have used services from industrial design firms for a long time. Companies incresignly realise that design is an efficient mean to gain competitive advantages on the market. LÄS MER