Sökning: "Customer returns"

Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden Customer returns.

  1. 1. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Smilla Seeger; Alice Svensson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer behaviour; digitalisation; cosmetics; returns; buyer-decision-progress; cognitive dissonance; secondary market;

    Sammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER

  2. 2. To Adopt or Not to Adopt, That is the Question: An Analysis of Drivers and Barriers for Adoption of Virtual Fitting Rooms in the Swedish online fashion retail market

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linn Karlsson; Elin Skarin; [2023-09-22]
    Nyckelord :Virtual Fitting Rooms; sustainability; online returns; technology adoption; resistance to adoption; consumer behavior;

    Sammanfattning : The immense increase in returns amongst Swedish online fashion retailers has given rise to severe challenges, not least from a sustainability perspective. Several studies have shed light to Virtual Fitting Rooms (VFRs) as a potential solution for reducing online returns. LÄS MER

  3. 3. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Holm; Jenny Lilja; Moa Ekström; [2023]
    Nyckelord :Return process; Return policies; e-commerce; communication; customer journey; profitability; purchase process; Returprocessen; returhantering; returpolicy; e-handel; kommunikation; kundresan; lönsamhet; köpprocess;

    Sammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER

  4. 4. Analys på ett cirkulärt flöde : En ekonomisk och hållbarhets studie på TECCA AB

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Pontus Andersson; Jonathan Siswanto; [2023]
    Nyckelord :Cirkulär; Ekonomi; Hållbarhet; Bygg; Plast; Logistik;

    Sammanfattning : Denna studie är utförd som ett examensarbete av två studenter som studerarMaskinteknik med inriktning industriell ekonomi och produktionsledning på TekniskaHögskolan i Jönköping. Rapporten omfattar en undersökning genomförd hos TECCAAB som är en grossist inom byggbranschen TECCA är ett bolag som strävar efter attsäkerställa hållbarhet. LÄS MER

  5. 5. Returning fashion items has never been easier : A qualitative multiple case study regarding the challenge of designing a return policy that benefits the consumer, the corporation and the environment

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Lucas Alsbjer; Joel Lindholm; [2023]
    Nyckelord :E-tailers; Product Returns; Return Management; Consumer Behaviour; Return Policies; Reverse Logistics; Green Supply-Chain Management; Sustainability; Fashion Industry;

    Sammanfattning : An escalating concern about the environment amongst the general population, businesses trying to make their way forward on the hunt for market shares and profitability, and customers that nowadays are used to extreme flexibility in their purchase and return process due to the immense growth of e-commerce. These observations can all be considered facts, but do they correlate with each other when a customer tries on a pair of pants and decides to return them to the retailer? The purpose and reason for why this thesis was conducted was to gain an understanding of how fashion e-tailers in Sweden balance the needs of consumers, company finances and environmental concerns when designing their return policy. LÄS MER