Sökning: "Dansundervisning"
Visar resultat 11 - 15 av 93 uppsatser innehållade ordet Dansundervisning.
11. Dans, självförtroende och självkänsla : En fenomenologisk studie om danselevers upplevelse i dansundervisning
Kandidat-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogikSammanfattning : This study examines how dance education can affect a dance student’s self-efficacy and self-concept. The purpose is to shine light on the students perspective on their education. LÄS MER
12. Möjligheterna med användning av motion capture för pedagogik i dans
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The use of motion capture, virtual reality and 3D animation are widely used within the entertainment sector, and simulation for training in a variety of industries. As the knowledge and technology for digital visualizations are continuously improving, the interest and areas of application are growing as well. LÄS MER
13. Min "safe zone" : - en kvalitativ intervjustudie om gymnasieelevers erfarenheter av att kroppsligt bebo och expandera i dansundervisning
Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogikSammanfattning : The aim of this study was to investigate secondary education students’ experiences of inhabiting and expanding in dance education. The method used was semi-structured interviews and queer phenomenology was the theoretical approach. The results showed that students experience many expectations in dance lessons. LÄS MER
14. Att dansa fram en plats : Om dansundervisning och skolans rum
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : I denna studie undersöks förhållandet mellan dansundervisning och de platser där de äger rum, i huvudsak skolans danssalar. Genom att intervjua danslärare och elever på gymnasiets estetiska program, samt göra observationer i skolmiljöer, ställs frågor om hur dansundervisningen å ena sidan påverkas av den plats där den äger rum å andra sidan kan påverka eller utforska dessa platser. LÄS MER
15. Dans med svåra steg? : Hur idrottslärare arbetar med och bedömer sina elevers danskunskaper
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka på vilket sätt behöriga idrottslärare bedömer och betygsätter elever i idrott och hälsa gällande dans men även hur de arbetar med detta moment. För att undersöka detta avser studien besvara följande frågeställningar: ● Hur arbetar idrottslärare med momentet dans i sin undervisning? ● Hur bedömer idrottslärare eleverna formativt respektive summativt gällande dans? Totalt har sex kvalitativa semistrukturerade intervjuer genomförts med behöriga idrottslärare på både grund- och gymnasieskolor i Skåne. LÄS MER