Sökning: "Digitala kanaler"

Visar resultat 21 - 25 av 215 uppsatser innehållade orden Digitala kanaler.

  1. 21. Hur digital innehållsmarknadsföring utformas vid marknadstillväxt : En kvalitativ studie om särdrag i digital innehållsmarknadsföring gentemot företag på en växande marknad

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sanna Fredholm; Lawa Rad; [2022]
    Nyckelord :Digital innehållsmarknadsföring; företag-mot-företag; digitala kanaler; låneförmedling; växande marknad; marknadsutformning;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur digital innehållsmarknadsföring utformas på en växande företag-mot-företag marknad i syfte att få en större förståelse för särdrag och utformning i detta specifika sammanhang. Vidare studerades implikationer angående möjligheten att digital innehållsmarknadsföring kan hjälpa företag som riktar sig mot andra företag att växa och ta marknadsandelar. LÄS MER

  2. 22. Betalda samarbeten utan visuella element

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elvira Larsson; Filippa Holst; [2022]
    Nyckelord :podcast; marknadsföring; retorik i medier; ethos; logos; pathos; stilfigurer; ambassadörskap; storytelling; social acceleration; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka hur betalda samarbeten på ljudbaserade nätverk, såsom podcasts, är kommunicerade ur ett retoriskt perspektiv. Då det idag är ett stort fokus på visuellt och skriftligt material publicerat på sociala medier i bild- eller videoformat, är målet med denna studie att skapa en bredare förståelse för enbart ljudbaserad kommunikation. LÄS MER

  3. 23. Entering to the Japanese market with a sustainability valued product : sustainability awareness and media landscape in Japan

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Miina Yamada; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; Japan; marketing; media; advertising; market entry;

    Sammanfattning : With a research question “How could Western companies enter the Japanese market when they promote sustainability valued products/services”, this research examined how people in Japan have awareness towards sustainability. To think about how specific marketing execution could be done to promote a product or service, a part of this project took place in Japan to capture the media landscape and current trends. LÄS MER

  4. 24. Kvinnors upplevelser av amningsinformation och amningsstöd via digitala kanaler : En systematisk litteraturstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Sandra Madsen; Olivia Vågenäs; [2022]
    Nyckelord :kvinnor; upplevelser; amningsstöd; amningsinformation; digitala kanaler;

    Sammanfattning : WHO rekommenderar att amningen påbörjas i direkt anslutning till förlossningen och att barnet helammas i 6 månader. Helamning innebär att barnet ammas utan att få annan föda eller vatten. Amningssvårigheter hos den ammande kvinnan kan framkalla känslor av misslyckat moderskap. LÄS MER

  5. 25. Sociala medier i Polisens tjänst : En studie om sociala mediers påverkan på rekrytering inom Polisen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hanna Bengtsson; Elin Ferhm; [2022]
    Nyckelord :Swedish Police force; Digital marketing; Social Media; Interest; Trust; Impact; Police students; Svenska Polismyndigheten; Digital Marknadsföring; Sociala medier; Intresse; Förtroende; Påverkan; Polisstudenter;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka om Polismyndighetens och privata polisanställdas konton på sociala kanaler har en påverkan på intresset för polisyrket. Studien avser att, med sitt resultat och diskussion, redovisa tillvägagångssätt för att skapa ett ökat intresse för polisutbildningen och yrket. LÄS MER