Sökning: "Digitala kanaler"
Visar resultat 31 - 35 av 215 uppsatser innehållade orden Digitala kanaler.
31. Sann vänskap är ljudet mellan människor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem/forskningsfråga: Hur försöker svenska podcasts skapa trovärdighet till sina lyssnare samtidigt som de marknadsför produkter och företag? och Hur tar unga lyssnare emot reklam i podcasts utifrån ett förtroendeperspektiv? Syfte: Studiens syfte är att utifrån kvalitativ metod skapa förståelse för hur annonsering i digitala kanaler påverkar podcasts trovärdighet. Den växande digitala kanalen podcast ska användas som verktyg för undersökningen. LÄS MER
32. Vad är den moraliska kompassen värd? : En studie om svenska konsumenters uppfattning om bolags agerande inom CSR
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Det förändrade omvärldsläget sedan Rysslands invasion av Ukraina har tvingat bolag att taställning och många har valt att lämna den ryska marknaden. Det kvarstår frågetecken om detär ett ställningstagande utifrån företags moraliska kompass eller om det är till följd utav delagligt reglerade sanktionerna som införts. LÄS MER
33. Att skapa nära relationer i digital bank - en intervjustudie av bankrådgivare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Internationellt sett så ligger Sverige i framkant i digitaliseringen, där banksektorn drivs av, förutom den tekniska utvecklingen, kundernas förändrade beteende att vilja nå olika tjänster i fler kanaler. Men behovet av den mänskliga sociala relationen kvarstår i de digitala mötena mellan bankkund och rådgivare. LÄS MER
34. Erfarenheter av den digitala modellen av Västerbottens hälsoundersökningar
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: I och med Sveriges vision om e-hälsa och den ökade digitaliseringen ställs högre krav på sjuksköterskor avseende mötet med patienten via olika kanaler. Befolkningen ökar över tid och allra mest ökar de som är 80 år och äldre. LÄS MER
35. Tourism coopetition i svenska Lappland : samarbete och konkurrens inom turismmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I denna uppsats har vi studerat hur kommuner i svenska Lappland arbetar med marknadsföring och värdeerbjudanden kopplat till turism. Vi har intervjuat en representant vardera från nio av kommunerna. Samtliga respondenter har ett bärande ansvar över marknadsföring av kommunens turismutbud. LÄS MER