Sökning: "Digitala kanaler"

Visar resultat 31 - 35 av 215 uppsatser innehållade orden Digitala kanaler.

  1. 31. Sann vänskap är ljudet mellan människor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Sjöström; Emma Stanciu; Erik Strålman; [2022]
    Nyckelord :Podcasts; credibility; trust; advertisement; building relationships; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem/forskningsfråga: Hur försöker svenska podcasts skapa trovärdighet till sina lyssnare samtidigt som de marknadsför produkter och företag? och Hur tar unga lyssnare emot reklam i podcasts utifrån ett förtroendeperspektiv? Syfte: Studiens syfte är att utifrån kvalitativ metod skapa förståelse för hur annonsering i digitala kanaler påverkar podcasts trovärdighet. Den växande digitala kanalen podcast ska användas som verktyg för undersökningen. LÄS MER

  2. 32. Vad är den moraliska kompassen värd? : En studie om svenska konsumenters uppfattning om bolags agerande inom CSR

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Eric Wahlgren; Johanna Olsson; Linnéa Eriksson Björn; [2022]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; consumer behaviour; Moralisk kompass; socialt ansvar; konsumentpåverkan;

    Sammanfattning : Det förändrade omvärldsläget sedan Rysslands invasion av Ukraina har tvingat bolag att taställning och många har valt att lämna den ryska marknaden. Det kvarstår frågetecken om detär ett ställningstagande utifrån företags moraliska kompass eller om det är till följd utav delagligt reglerade sanktionerna som införts. LÄS MER

  3. 33. Att skapa nära relationer i digital bank - en intervjustudie av bankrådgivare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Victoria Malm; [2022]
    Nyckelord :Digitalisering; rådgivningsmöte; social relation; känslor.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Internationellt sett så ligger Sverige i framkant i digitaliseringen, där banksektorn drivs av, förutom den tekniska utvecklingen, kundernas förändrade beteende att vilja nå olika tjänster i fler kanaler. Men behovet av den mänskliga sociala relationen kvarstår i de digitala mötena mellan bankkund och rådgivare. LÄS MER

  4. 34. Erfarenheter av den digitala modellen av Västerbottens hälsoundersökningar

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Elisabeth Kanon; Helena Hultin; [2022]
    Nyckelord :E-health; experience; digitization; district nurse; health examination; nurse.; E-hälsa; erfarenhet; digitalisering; distriktsköterska; hälsoundersökning; sjuksköterska.;

    Sammanfattning : Bakgrund: I och med Sveriges vision om e-hälsa och den ökade digitaliseringen ställs högre krav på sjuksköterskor avseende mötet med patienten via olika kanaler. Befolkningen ökar över tid och allra mest ökar de som är 80 år och äldre. LÄS MER

  5. 35. Tourism coopetition i svenska Lappland : samarbete och konkurrens inom turismmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jesper Edlund Frii; Henrik Irebjörk; [2022]
    Nyckelord :tourism coopetition; marketing; place marketing; cooperation; competition; value proposition; tourist product; tourism; tourism coopetition; marknadsföring; platsmarknadsföring; samverkan; konkurrens; värdeerbjudande; turistprodukt; turism;

    Sammanfattning : I denna uppsats har vi studerat hur kommuner i svenska Lappland arbetar med marknadsföring och värdeerbjudanden kopplat till turism. Vi har intervjuat en representant vardera från nio av kommunerna. Samtliga respondenter har ett bärande ansvar över marknadsföring av kommunens turismutbud. LÄS MER