Avancerad sökning

Visar resultat 21 - 25 av 44 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 21. Såld på internet - En studie om övervakning och integritet på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linnéa Tunhage; Josefina Motin; [2015]
    Nyckelord :targeted advertisment.; Facebook; information; privacy; surviellance; behavior; social media; digital media; digital communication; Strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sociala medier har förändrat förutsättningarna för social interaktion. Idag spelar sociala medier en viktig roll i användares sociala liv, men betendet på sociala medier skiljer sig dock från hur människor beter sig i den fysiska världen. LÄS MER

  2. 22. Leverans till din dörr - en matupplevelse som aldrig förr. En kvalitativ studie av hur svenska livsmedelsföretag på nätet skapar varumärkeskapital

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sophie Filipson; Greta Månson Lokrantz; [2015]
    Nyckelord :brand equity; digital mathandel; e-handel; livsmedelsföretag; livsmedelshandel; matkasse; varumärkesbyggande; varumärkeskommunikation; varumärkeskapital; varumärkeskännedom; upplevd kvalitet; varumärkesassociationer; varumärkeslojalitet; tillit; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar öka förståelsen om hur svenska nätbaserade livsmedelsföretag som levererar måltidslösningar, i form av exempelvis matkassar, skapar varumärkeskapital. Utvecklingen av näthandel har gjort det möjligt för företag att skapa och upprätthålla relationer till konsumenterna i den digitala miljön. LÄS MER

  3. 23. En PRessad Framtida Relation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Joachim Dworén; Erik Ax; [2015]
    Nyckelord :Public Relations; PR; Journalistik; Medierelationer; Relationer; Journalism; Media Relations; Relationships; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar att skapa en förståelse för den komplexa relationen mellan journalister och PR-praktiker, genom att undersöka hur journaliststudenter i Skåne uppfattar sina roller som framtida journalister, deras syn på PR, samt journalisti-kens relation till PR. Studien undersöker även vilken roll utbildningen har i skap-andet av journaliststudenternas syn på PR. LÄS MER

  4. 24. Att samarbeta i kris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Joel Olofsson; Dennis Persson; Johannes Jeffsell; [2015]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; kriskommunikation; idrottsföreningar; medlemsorganisationer; samarbete; organisationssamarbeten; organisering; sociala medier; krissamarbeten; Social Sciences;

    Sammanfattning : Våld i samband med fotbollsmatcher har länge varit ett problem i Sverige. Den 30 mars 2014 nådde det sin kulmen när en Djurgårdssupporter misshandlades till döds i samband med en match mot Helsingborgs IF, vilket blev starten för en kris som drabbade både Helsingborgs IF och dess supporterförening Kärnan. LÄS MER

  5. 25. Hur gör privat och offentlig sektor för att attrahera rätt talanger?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sanna Dehlin; Sabina Engdahl; Paulina Petersen; [2015]
    Nyckelord :employer branding; employer value proposition; new public management; public sector; private sector; integrated employer brand; employer identity; information architecture; employer brand ambassador; Social Sciences;

    Sammanfattning : Forskningsområdet kring employer branding har vuxit till ett nyckelområde inom strategisk kommunikation. Forskningen har varit otillräcklig när det gäller att studera det praktiska arbetet med employer branding i relation till offentlig och privat sektor. LÄS MER