Sökning: "Emot reklam"

Visar resultat 16 - 20 av 40 uppsatser innehållade orden Emot reklam.

  1. 16. REKLAMEN SOM VET VEM DU ÄR En kvalitativ studie om riktad reklam på sociala medier ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Catherine Lavér; Louise Nordahl; [2017-10-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 46 Antal ord: 18 126 Nyckelord: Riktad reklam, Facebook, Instagram, integritet, övervakning, sociala medier, riktad marknadsföring Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användare av sociala medier upplever den riktade reklamen ur ett integritetsperspektiv. Teori: Studiens teoretiska ramverk innehåller teori och tidigare forskning om övervakning, integritet, reklam och användning av sociala medier. LÄS MER

  2. 17. Hur vill barnfamiljer ta emot reklam? : En kvantitativ studie om vilken/ vilka kommunikationskanaler som barnfamiljer föredrar att få attraktiva erbjudanden genom.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Anna Strömer; Katarina Schludermann; [2017]
    Nyckelord :Modern communication channels; traditional communication channels; families with children; Moderna kommunikationskanaler; traditionella kommunikationskanaler; barnfamiljer; matvarubutiker;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens teknologisamhälle blir det allt svårare för företag att nå ut till sina presumtiva kunder då de utsätts med massvis av budskap. För att nå sina kunder kan företag förmedla budskap genom kommunikationskanaler som har olika egenskaper. LÄS MER

  3. 18. Konsumenters syn på trovärdighet och användbarhet av reklam på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Johanna Fesahaye; Emma Holmlund; [2017]
    Nyckelord :​Advertising on social media; Credibility; Usability; User Generated Content; Electronic-Word-of-Mouth; Influencer; Reklam på sociala medier; trovärdighet; användbarhet; User Generated Content; Electronic-Word-of-Mouth; Influencer;

    Sammanfattning : Social media is a phenomenon that has expanded fast during the recent years and has become a part of people’s everyday lives. Social media has developed to not only deal with updating others about what is happening and uploading pictures. Today social media plays a big part in marketing. LÄS MER

  4. 19. Humor i reklam : en studie i kulturella skillnader

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Gustafsson; Ida Kihl J; Mariam Said; [2016]
    Nyckelord :Humor; Culture; Cross-culture; Hofstede; Humor styles; Sweden; China; Television commercial; Advertising; Consumer behavior; Affiliative humor; Self-enhancing humor; Aggressive humor; Self-defeating humor.; Humor; Kultur; Kulturella skillnader; Hofstede; Humor stilar; Sverige; Kina; TV reklam; Reklam; Konsument beteende; Affiliative humor; Self-enhancing humor; Aggressive humor; Self-defeating humor.;

    Sammanfattning : Den ökade globaliseringen har resulterat i att många organisationer stiger in på denkonkurrenskraftiga internationella marknaden. Detta har influerat organisationer att spridaderas budskap globalt – oftast genom marknadsföring. LÄS MER

  5. 20. Med miljön som argument : En retorisk studie av Oatlys miljörelaterade argument i reklam

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Viktor Einarsson; [2016]
    Nyckelord :Oatly; Green Marketing; Advertising; Ethos; Rhetoric; Wæraa; Isaksson; Oatly; Miljöargument; Retorik; Reklam; Marknadsföring; Ethos; Mjölk; Arla; Wæraa; Isaksson;

    Sammanfattning : Argument med ethosappellerande kvaliteter i Oatlys reklam har identifierats och analyserats. Ett övervägande antal av dessa argument har visat sig stärka vad Wæraas och Ihlens skulle kalla för ett ”environmental ethos”. Samtliga strategier som kan användas för att bygga ett ”environmental ethos” återfinns i reklammaterialet. LÄS MER