Sökning: "Emot reklam"

Visar resultat 6 - 10 av 40 uppsatser innehållade orden Emot reklam.

  1. 6. På gränsen till det illegala:Marknadsföring av det beroendeframkallande ”godiset” : En studie om ungdomars perspektiv på marknadsföringen av vitt snus

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Tilda Carlsson; Elvira Jerkovic; [2022]
    Nyckelord :nicotine pouches; nicotine products; health-hazardous products; marketing; young; perception; snus; nikotinprodukter; hälsofarliga produkter; marknadsföring; unga; uppfattning;

    Sammanfattning : Marknadsföring av hälsofarliga produkter inom områden som till exempel alkohol och tobakhar länge ifrågasatts då det går emot främjandet av folkhälsan. Tidigare forskning tyder på att exponering för marknadsföring av dessa produkter leder till ett ökat konsumtionsbeteende hos unga. LÄS MER

  2. 7. Influencer marketing - marknadsföringsmetod "i samarbete med" marknadsföringslagen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Stina Schylander; [2022]
    Nyckelord :marknadsföring; influencer marketing; reklamidentifiering; komparativ rätt; comparative law; rättsvetenskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As internet has started to grow, more and more tradesmen have started to make use of social media as a platform to market their businesses. A major user of social media are influencers and a new marketing model called influencer marketing has been developed on the internet. LÄS MER

  3. 8. ”DET ÄR PRISET JAG BETALAR” - En kvalitativ studie om riktad reklam på Facebook

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lina Alrutz; Amanda Granfeldt; Jenny Vilhelmsson; [2021-03-04]
    Nyckelord :Riktad reklam; Facebook; personlig data; integritet; sociala medier.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att se om riktad reklam uppfattas som positivt eller negativt. Detta kommer att göras genom att se på hur folk över 50 år ser på fenomenet samt hur de ser på hur deras personliga integritet behandlas i samband med den riktade reklamen. LÄS MER

  4. 9. Är nakenhet ett måste? : En studie om mottagarnas åsikt om könsnormativ vs könsneutral parfymreklam

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Anna Envall; Jessica Arvidsson; [2021]
    Nyckelord :gender theory; gender norms; marketing; feminism; genusteori; könsnormer; marknadsföring; feminism;

    Sammanfattning : Nakenhet och sexuella anspelningar är något som drar till sig vår uppmärksamhet. Genom historien går det att se tydliga skillnader i hur detta faktum skiljer sig mellan män och kvinnor i reklam. LÄS MER

  5. 10. Influera i tidningen eller influencer på Instagram? : En kvantitativ jämförelse av hur konsumenters attityd påverkas mot ett varumärke genom influencer marketing i sociala medier jämfört med marknadsföring i traditionella medier

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Malin Petersson; Sofia Svensson; [2020]
    Nyckelord :Instagram; newspaper; Instagram; tidning;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: I samma takt som sociala medier växer har också nya marknadsföringsstrategier tillkommit. Vi får reklam från människor som vi själva har valt att följa som gör samarbeten med företag i sociala medier, så kallat influencer marketing. LÄS MER