Sökning: "Employees’ performance"
Visar resultat 1 - 5 av 1149 uppsatser innehållade orden Employees’ performance.
1. Does industry survey data improve GDP forecasting?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study assesses the integration of industry survey data into Bayesian Vector Auto Regressive (BVAR) models for GDP forecasting in Sweden. Analyzing a combination of macro economic indicators, CPI and unemployment rates, with survey data from NIER, it explores the effects of different variable combinations on the forecasting ability of different models. LÄS MER
2. “Jag önskar att jag hade varit bättre på att nätverka” : En kvalitativ studie om chefers subjektiva resonemang kring det sociala kapitalets betydelse för karriärutveckling och yrkesutövande
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this study is to increase the understanding of mangergers subjective experiences about the meaning of social capital. The study further aims to identify how managers work at increasing their social capital. The result in this qualitative study is based on interviews with six mangergers. LÄS MER
3. Beyond the Bonus Check: A qualitative study unraveling the complexities of employee motivation in a PFP environment
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : This thesis is a qualitative single-case study of employee motivation in a PFP environment within a Swedish business unit of one of the world's largest project development- and construction companies. The aim is to investigate how employees perceive and experience the impact of a PFP bonus system on their motivation. LÄS MER
4. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
5. Arbetsmotivation kopplat till kön och arbetsmarknadssektor : En kvantitativ studie om inre och yttre arbetsmotivation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Motivation har beskrivits som en viktig faktor för välbefinnande och prestation i arbetet. Därmed har det för arbetsgivare blivit allt högre prioriterat att beakta och synliggöra det som motiverar anställda att arbeta. LÄS MER