Sökning: "Gender creation"

Visar resultat 6 - 10 av 280 uppsatser innehållade orden Gender creation.

  1. 6. Gängkriminalitet – hur framställs det i tidningsmedia? : En Foucault inspirerad diskursanalys

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Sara Haraldson; [2023]
    Nyckelord :discourse analysis; gang crime; mass media; Michael Foucault; stigma; stereotypes; diskursanalys; gängkriminalitet; massmedia; Michael Foucault; stigma; stereotyper;

    Sammanfattning : A frequent news feature today deals with gang crime. The problem of gang crime has emerged as one of the biggest societal challenges to deal with in modern times. News reporting can many times be received by the recipient casually without questioning the content of what is presented. LÄS MER

  2. 7. Kvinnliga mördare i pressen : Offer eller förövare i offentliga blicken?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Anna Embring Klang; Nina Wardaeus; [2023]
    Nyckelord :Femininity; medial portrayal of women; female killers; foucauldian discourse analysis; Femininitet; medias porträtterande av kvinnor; kvinnliga mördare; foucaultiansk diskursanalys;

    Sammanfattning : I takt med att intresset för true crime- och infotainment i media växer sig större ökar behovet av att studera nyhetsmediernas påverkan på skapandet av könsbaserade maktrelationer. Syftet med denna studie är att få en ökad förståelse för hur maktrelationer produceras genom tryckt nyhetsmedias rapportering kring kvinnor som mördar. LÄS MER

  3. 8. Different locations, same destination : Creating a sense of belonging in hybrid work environments.

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :sasa Nikolic; [2023]
    Nyckelord :Hybrid work model; social; professional; and environmental belonging; design; well-being;

    Sammanfattning : Covid-19 made working from home more accessible, and even after the pandemic is over, numerous organizations in Sweden have made the choice to continue work from home through so-called hybrid work models. This study is done in a co-creation with a large Swedish retail company, ICA that uses the hybrid model. LÄS MER

  4. 9. Creation of identity value in video advertising: Performing identity myths of stigmatized groups of society

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Antonia Pumarino; [2023]
    Nyckelord :Identity value; identity myth; personification; discourse advertising; social tensions; cultural branding; critical discourse analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Brands have changed their approach to advertising, instead of offering products, nowadays they offer ways of living and seeing the world. To do so, they own a symbolic language which is embodied in advertising discourse. Brands aim to create more profound relationships with consumers and to concretise it, they have a variety of strategies at hand. LÄS MER

  5. 10. Hur framställs kvinnor i text i historieläromedel för högstadiet?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Hanna Jönsson Steen; Bojana Krsoska; [2023]
    Nyckelord :Gender; historiography; history use; identity creation; textbooks; content analysis; Genus; historieskrivning; historiebruk; identitetsskapande; läromedel; innehållsanalys.;

    Sammanfattning : The portrayal of women in history textbooks is a problem area that will always have a major impact on girls and their identity. The purpose of this study is to find out how women are portrayed in history textbooks for upper secondary school. LÄS MER