Sökning: "Green Consumer behavior"
Visar resultat 21 - 25 av 117 uppsatser innehållade orden Green Consumer behavior.
21. Att kommunicera funktion med design : En studie om Grön marknadsföring, utifrån ett Design- och Konsumentperspektiv inom dryckesbranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Under de senaste åren har intresset för hållbarhet ökat avsevärt, där miljömedvetna produkter efterfrågas allt mer i samhället. Då ett socialt ansvar har vuxit fram hos konsumenterna behöver även marknaden anpassa sig till denna efterfrågan. LÄS MER
22. Hur återförsäljare av sportmode använder green marketing : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Människans ökade konsumtion av produkter använder upp naturens resurser och bidrar till utsläpp, detta är särskilt relevant gällande produkter med kort livslängd så som sportmode då dessa produkter massproduceras på olika geografiska regioner för att sedan fraktas världen över och användas en kortare period för att sedan kastas. Producenterna jobbar främst med en linjär ekonomi men de börjar gå mer mot en cirkulär ekonomi istället genom att använda mer hållbara material och återanvända gamla produkter. LÄS MER
23. Vad händer vid avslöjad Greenwashing? : - Ur det miljömedvetna konsumentperspektivet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis investigates through focus groups the effect of greenwashing from theenvironmentally conscious consumer perspective. The study deepens the understanding of attitudes and purchase intentions before and after the revealing that the marketing campaignwere criticized as greenwashing. LÄS MER
24. Det gröna gapet mellan uttryck och agerande : En studie om två generationers konsumtionsbeteende och attityder gentemot miljömärkningar i livsmedelsbutiker
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The environmental issue is more relevant and important than ever. As society’s awareness of environmental issues has gained, consumers’ and companies’ concerns aiming for a positive environmental impact have increased to save our planet. LÄS MER
25. Nudging consumers towards more sustainable alternatives when shopping online : A cross-sectional qualitative study of behavior change design and digital nudging techniques for use in the e-commerce context
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : E-commerce has seen a rapid expansion along side the technological advancement and digitalization efforts, and every time a consumer purchases a product online it in some way is going to affect the environment. Consumers are generally having a positive attitude towards sustainability, so called 'positive green attitude', however, a clear gap is present with regards to what their behavior actually reflects. LÄS MER