Sökning: "Green Consumer behavior"

Visar resultat 21 - 25 av 117 uppsatser innehållade orden Green Consumer behavior.

  1. 21. Att kommunicera funktion med design : En studie om Grön marknadsföring, utifrån ett Design- och Konsumentperspektiv inom dryckesbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Dilan Lotfi; Charlotta Stamblock; [2022]
    Nyckelord :Green marketing; Corporate image; Consumer behavior; Packaging design and Sustainability; Grön marknadsföring; Företagsimage; Konsumentbeteende; Förpackningsdesign och Hållbarhet;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för hållbarhet ökat avsevärt, där miljömedvetna produkter efterfrågas allt mer i samhället. Då ett socialt ansvar har vuxit fram hos konsumenterna behöver även marknaden anpassa sig till denna efterfrågan. LÄS MER

  2. 22. Hur återförsäljare av sportmode använder green marketing : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Philip Hallgren; Jonas Nyman; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Green marketing; Retailers; Fashion; Circular economy; Marknadsföring; Green marketing; Återförsäljare; Mode; Cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Människans ökade konsumtion av produkter använder upp naturens resurser och bidrar till utsläpp, detta är särskilt relevant gällande produkter med kort livslängd så som sportmode då dessa produkter massproduceras på olika geografiska regioner för att sedan fraktas världen över och användas en kortare period för att sedan kastas. Producenterna jobbar främst med en linjär ekonomi men de börjar gå mer mot en cirkulär ekonomi istället genom att använda mer hållbara material och återanvända gamla produkter. LÄS MER

  3. 23. Vad händer vid avslöjad Greenwashing? : - Ur det miljömedvetna konsumentperspektivet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Jönander; Sofia Silfver; [2022]
    Nyckelord :marketing; consumer-behavior; greenwashing; sustainability; attitude-behavior gap; marknadsföring; konsumentbeteende; grönmålning; hållbarhet; attityd-beteende gapet;

    Sammanfattning : This thesis investigates through focus groups the effect of greenwashing from theenvironmentally conscious consumer perspective. The study deepens the understanding of attitudes and purchase intentions before and after the revealing that the marketing campaignwere criticized as greenwashing. LÄS MER

  4. 24. Det gröna gapet mellan uttryck och agerande : En studie om två generationers konsumtionsbeteende och attityder gentemot miljömärkningar i livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elelta Tella; Frida Lindman; [2022]
    Nyckelord :Consumer behavior; eco-labels; Generation X; Generation Z; attitude-behavior gap; Konsumentbeteende; miljömärkningar; Generation X; Generation Z; attitydbeteende-gap;

    Sammanfattning : The environmental issue is more relevant and important than ever. As society’s awareness of environmental issues has gained, consumers’ and companies’ concerns aiming for a positive environmental impact have increased to save our planet. LÄS MER

  5. 25. Nudging consumers towards more sustainable alternatives when shopping online : A cross-sectional qualitative study of behavior change design and digital nudging techniques for use in the e-commerce context

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emil Petersson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : E-commerce has seen a rapid expansion along side the technological advancement and digitalization efforts, and every time a consumer purchases a product online it in some way is going to affect the environment. Consumers are generally having a positive attitude towards sustainability, so called 'positive green attitude', however, a clear gap is present with regards to what their behavior actually reflects. LÄS MER